וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כואב, אבל פחות: ירידה באלימות נגד רופאים

אריאל נוי

15.12.2010 / 14:10

מדו"ח שנחשף בכינוס להתמודדות עם מקרי אלימות במערכת הבריאות עולה כי ב-2010 חלה ירידה דרמטית בתקיפת אנשי צוות. סגן השר ליצמן מתח ביקורת על מנהלי בתיה"ח שנעדרו מהכינוס

מנתונים שנחשפו היום (רביעי) בכינוס של משרד הבריאות להתמודדות עם מקרי אלימות במערכת הבריאות עולה כי בשנת 2010 היו 2,400 מקרים של תקיפות אנשי צוות. מדובר בירידה של 40% לעומת שנת 2008 (4,000 מקרים). בשנה שעברה אירעו 3,670 מקרים כאלה.

יו"ר ועדת האלימות הבין-משרדית, דוד שוורץ, אמר בכינוס כי "יש ירידה במספר מקרי האלימות המדווחים, אך יש עלייה במספר אירועי האלימות המילולית. בשנת 2008 דקר מטופל באמצעות מברג את ד"ר מריוס גיא מבית החולים קפלן, ומיד אחרי זה הייתה עלייה משמעותית במקרי האלימות".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בכינוס כי "משרד הבריאות רואה במלחמה באלימות במערכת הבריאות ערך עליון וחשוב במעלה. צוות רפואי הפועל תחת איום של אלימות אינו יכול לקיים תפקידו כראוי וזה עלול לפגוע בחולים". כמו כן מתח ליצמן ביקורת על היעדרותם של מנהלי בתי החולים מהכינוס. לדבריו, זו עדות לאי הבנה של משמעות התופעה ואופן הטיפול הדרוש בה. "אם מנהלי בתי החולים וההנהלה הבכירה של חלק מקופות החולים לא מגיעים לכנס ארצי בנושא אלימות אז שלא יבואו בטענות למשרד", אמר ליצמן.

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, אמר בכינוס כי הרופאים ובני משפחותיהם חשופים מדי יום לאלימות, ו"כל עוד לא נטפל בחוליי המערכת לא נוכל לפתור את הבעיה". ד"ר אידלמן הוסיף כי "המחסור בתקני רופאים בבתי החולים ובמרפאות והמחסור בצוות סיעודי יוצרים תורים ארוכים, והציבור מאבד את סבלנותו ומפנה את זעמו כלפי הרופא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully