וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איסור מכירת הדירות לערבים אינו מספיק"

יהושע בריינר

14.12.2010 / 0:02

הרב יצחק שפירא מישיבת יצהר אמר במהלך כנס אזכרה לבנו של הרב כהנא כי יש לנקוט צעדים אקטיביים יותר ממכתב הרבנים. ח"כ מיכאל בן ארי: "הייתי שולל מעזמי בשארה את חייו"

ראש ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, הרב יצחק שפירא, גיבה אמש (שני) את מכתב הרבנים ואף אמר כי האיסור למכור או לשכור דירות לגויים היא על מנת ש"לא יקלקלו אותנו". שפירא, הנחשב למנהיגם הרוחני של נוער הגבעות ומי שעומד מאחורי מדיניות 'תג המחיר' דיבר הערב במסגרת אזכרה לרצח בנו של מנהיג כ"ך מאיר כהנא ואישתו, בנימין וטליה. במסגרת דבריו שיבח שפירא את האיסור למכור או להשכיר דירות לערבים, אך אמר כי הדבר לא מספיק.

לטענת שפירא, האיסור על השכרת או מכירת דירות לגויים היא פעולה פסיבית, וכי יש לפעות בדרכים אקטיביות יותר כלפי לא-יהודים. "יש לנקוט באקטיביות בנושא של, כפי שהגדירו את זה לפני, 'ערבים החוצה', ועל הרבנים לקחת אחריות-על בנושא של האקטיביות במלחמה", אמר שפירא. בהמשך גם שב הרב על עמדתו לפיה מותר על פי ההלכה להשתמש בנוהל שכן. "זה עיוות מוסרי, בכל קנה מידה, לקחת אנשים של אומה מתוקנת ולשפוך את דמם בשביל לא לפגוע באנשים מאומה מקולקלת", אמר.

"נכון, אנחנו גזענים", אומר שפירא, "הרי כל יהודי אומר כמה פעמים בחייו שאנחנו העם הנבחר". שפירא התייחס לטענה כי מהלך איסור המכירה וההשכרה עשוי לגרור שפעולה דומה תינקט כלפי יהודים בחו"ל. לטענתו, כל אומה יכולה לבחור לאפשר אך ורק לאנשיה לקנות דירות, וזו אינה גזענות, אך "אם היו שוללים רק מיהודים בחו"ל לקנות דירות ומאפשרים לכל השאר, זו אנטישמיות".

במהלך אירוע האזכרה בירושלים, בו נטלו חלק כמאה אנשים, נשאו פעילים לשעבר בתנועת כ"ך דרשות ונמכרו ספרים של הרב כהנא, כמו גם ספרה של אשת רוצח ראש הממשלה לריסה טרימבובלר. ח"כ מיכאל בן ארי התייחס בנאומו באירוע לח"כ לשעבר עזמי בשארה, זאת לאחר שאמר כי הוא ממהר לכנסת על מנת להשתתף בהצבעה השוללת את הפנסיה של חבר הכנסת לשעבר. "אם זה היה תלוי בי הייתי שמח לשלול לבשארה את החיים", אמר בן ארי. בהמשך התייחס גם למכתב הרבנים ואמרי כי "מאות רבנים הוציאו מכתב שעליו כתוב 'כהנא צדק'. אם כותבי המכתב הם גזענים, אז גם יהושע חנקין היה גזען, וכמוהו גם קק"ל והסוכנות היהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully