וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי לאוצר: "אל תהפכו הכבאים לבני ערובה"

13.12.2010 / 11:17

בדיון בוועדת הפנים בכנסת על השריפה בכרמל, הבהיר שר הפנים, כי יתמוך בוועדת חקירה ובלבד שזו תבדוק גם ממשלות קודמות. ישי דחה הטענה שוועדת החקירה קשורה לחוק הגיור

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

שר הפנים אלי ישי, הבהיר הבוקר (שני) כי הוא תומך בהקמת ועדת חקירה לבדיקת השריפה שאירעה בכרמל, ובלבד שזו תבדוק גם את התנהלותן של ממשלות קודמות. בדיון שנערך בנושא בוועדת הפנים של הכנסת, אמר ישי, כי "צריך לבדוק מה היה. אך אם תהיה ועדת חקירה צריך להכניס גם את הממשלות הקודמות".

ישי המשיך ואמר כי "ביקשתי הצעת מחליטים שמפרידה בצורה מוחלטת בין הרפורמה לבין מה שצריך באופן מיידי למערך הכבאות. אל תהפכו את הכבאים לבני ערובה. עם כניסתי לתפקיד, עוד לפני דו"ח מבקר המדינה, הטלתי על מנכ"ל המשרד לקיים סדרה של דיונים. זימנתי פגישות אצל רה"מ, שר האוצר, שר הביטחון, כי ראיתי שהזעקה היא זעקה אמיתית שאין כדוגמתה. היה דיון והתקבל 40 מיליון שקל מהאוצר. זה לא מספיק, כי החסרים הם במאות מיליוני שקלים. הגשתי הצעה עם יותר מ-600 מיליון שקלים".

כמו כן, ציטט ישי פרוטוקול מתוך ישיבת ממשלה בשנת 2002, בתקופת כהונתו של אריאל שרון, בה הזהיר על כך שאין מערך כיבוי אווירי.

כאשר ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) קשר בין דחיית ההכרעה בנושא הגיור הצבאי לבין התנגדות הממשלה לוועדת חקירה ממלכתית לבדיקת השריפה, זעם ישי, ואמר כי "כל כך ציני לקשור את זה. זאת אפילו בושה. שום עסקה לא הייתה. אני מבקש מחברי קדימה שיבקשו מוועדת חקירה שתבדוק גם את השרים לפני הממשלה הנוכחית. כל החברים שלך בממשלה ביטלו את הכיבוי האווירי. נמאס לאזרחי מדינת ישראל. אם הייתי צופה מהצד הייתי אומר: זאת לא אחריות. צריך לבדוק את העבר ואת העתיד בהצטיידות ובתקנים ובכוח אדם. זה לא מוסיף כבוד לכנסת ולאף אחד מאיתנו. אפשר לבקר ולהשמיץ. יש אמירות שאפשר להתחרט עליהן אחרי שיצאו מהפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully