וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס: סעודיה הציעה "כוח ערבי" נגד חיזבאללה

מסמך ויקיליקס שפורסם הלילה חושף שותפה מפתיעה למלחמה בחיזבאללה. על פי המסמך, שר החוץ הסעודי הציע ב-2008 ליצור כוח צבאי ערבי משותף ש"יהרוס את הארגון"

סעודיה הציעה ליצור "כוח ערבי" שיגובה על ידי הכוחות האוויריים והימיים של ארצות הברית ונאט"ו במטרה "להרוס את חיזבאללה", כך חושף מסמך ויקיליקס שהודלף הלילה (רביעי). במסמך, שנשלח לפני כשנתיים מפורט כי שר החוץ הסעודי הותיק, סעוד אל-פייסל, הציע ליועץ האמריקאי המיוחד לענייני עירק, דיוויד סאטרפילד, את הרעיון להקמת הכוח.

במסמך, שסווג כ"סודי" ונכתב ב-14 במאי 2008, מתואר כי אל-פייסל הפנה את תשומת הלב ללבנון ואמר כי המאמץ שעושות אירן וחיזבאללה כדי להשתלט על ביירות הוא צעד ראשון בתהליך שיוביל לנפילת ממשלת פואד סניורה ו"להשתלטות אירנית על כל לבנון. אל-פייסל הבהיר כי אם החששות יתממשו, ביחד עם פעילות אירנית בעירק ובחזית הפלסטינית, הדבר יהווה אסון לארצות הברית.

אל-פייסל טען כי המצב בביירות הינו "צבאי לחלוטין", ולכן גרס כי על הפיתרון להיות צבאי גם כן. "כוחות צבא לבנון שבירים מידי על מנת לסבול לחץ נוסף", הוא הבהיר. "הם זקוקים לגיבוי על מנת למנוע מחיזבאללה להשתלט על ביירות". אל-פייסל הוסיף כי "מה שנדרש הוא 'כוח ערבי' שיובא ממדינות ערביות מהפריפריה וייפרס בביירות תחת תמיכה של האו"ם ועם תגבורת משמעותית מכוח יוניפי"ל שיושב ולא עושה דבר".

שר החוץ הסעודי הוסיף כי "ארצות הברית ונאט"ו יתבקשו לספק ציוד לכוח, כמו לוגיסטיקה, סיוע בתנועה ותמיכה אווירית וימית". על פי המסמך, סאטרפילד שאל על העמדה של מדינות ערב ושל סניורה לגבי ההצעה, ואל-פייסל השיב כי "סניורה תומך נלהב ברעיון, אולם רק ירדן ומצרים יודעות על ההצעה, כמו גם מזכ"ל הליגה הערבית עמר מוסא". עם זאת, הבהיר פייסל כי לא יצר קשר עם סוריה בנוגע לנושא ותהה: "מה יהיה הטעם בכך?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully