וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 14 הודה שהשליך גחל נרגילה שהחל השריפה

קובי מנדל

6.12.2010 / 17:21

קטין בן 14 וחצי מעוספיה, נעצר בחשד שהתרשל וגרם לשריפה בכרמל. לטענת המשטרה, הקטין הודה כי השליך גחל נרגילה שעישן לעבר שיחים שניצתו במהירות, ואף שיחזר את המקרה

קטין בן 14 וחצי מעוספיה הוא שהוביל לשריפה בכרמל, כך עולה היום (שני) מחקירת ימ"ר חוף של המשטרה. הקטין נעצר והודה בחקירתו, לטענת המשטרה, כי עישן נרגילה ובסיום זרק את הגחל, בעודו בוער לתוך שיחים, שנדלקו במהירות רבה. בבהלתו, רץ הקטין חזרה לבית הספר ולא דיווח על כך לאיש. האירוע התרחש ביום חמישי שעבר, סמוך לשעה 10:00 בבוקר.

מהמשטרה נמסר עוד כי הקטין שיחזר היום את האירוע, וכי הוא יובא מחר בבוקר להארכת מעצר בבית משפט השלום בחיפה. עוד עולה בחקירה כי האחים מעוספיה, שנעצרו ביום שבת בחשד שגרמו ברשלנות לשריפה וכבר שוחררו למעצר בית, הם חבריו של הנער, אך אינם קשורים להצתה.

בתוך כך, קיבל הבוקר בית המשפט המחוזי בחיפה ערעורם של שני האחים והורה לשחררם למעצר בית בתנאים מגבילים. פרקליטיהם, עורכי הדין בוריס שרמן וויסאף עראף מהסניגוריה הציבורית, ערערו על הארכת מעצרם וטענו כי "הייתה כאן התנהלות לא ראויה".

שופט בית המשפט, אברהם אליקים, כתב בהחלטתו כי "מדובר בקטינים ושילוב של רשלנות וגיל צעיר הוא שילוב שיש בו כדי להקל את העבירה הקשה שעולה נגד הנערים בתיק זה". השופט התייחס לכך שהנערים נעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות ואמר כי "אין מחלוקת כי אירוע השריפה מהווה אסון לאומי, טראומה לאנשים רבים, בוודאי למי שיקירם נספה באותו אירוע. אך עדיין אין להטיל על כתפיהם הצרות של שני קטינים בני 14 ו-16 אחריות לאותו אסון לאומי. יש לחקור והמשטרה עושה את מלאכתה נאמנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully