וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבת קוראים כרמל ושם היא איבדה את אבא בשריפה"

עידן אבני, יהושע בריינר וניר יהב

4.12.2010 / 21:22

עם תום מלאכת זיהוי הרוגי אוטובוס הסוהרים בכרמל, הותרו לפרסום שמות נוספים של אנשי שב"ס שנספו בדליקה. אחת מילדיו של חנן אוחיון שנספה נקראת כרמל. דודתו: "אבסורד שזה שם הבת"

במכון לרפואה משפטית באבו כביר הושלמה היום (שבת) מלאכת הזיהוי של 41 ההרוגים בשריפת אוטובוס הסוהרים שנלכד ביום חמישי בשריפת הענק בכרמל. הערב הותרו לפרסום שמותיהם של הרוגים נוספים באסון:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לבתו קוראים כרמל. חנן אוחיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

כלאי אוריאל מלכה, בן 32 מקרני שומרון. אוריאל שירת בכלא אוהלי קידר. הלווייתו תתקיים הלילה בשעה 23:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין ביבנה; כלאי חן כפיר, בן 35 מגן יבנה. חן, נשוי ואב לשלושה שירת במחלת לוגיסטיקה במטה נציבות השב"ס; מישר אבירם לוי, בן 32 מטבריה. אבירם, נשוי ואב לילד שירת ביחידת נחשון; מישר מוריץ לוי בן 32 מטבריה. מוריץ, רווק, שירת שירת בכלא ניר; מישר חנן אוחיון, בן 31 מנצרת עילית. חנן, נשוי ואב לשניים, שירת בכלא השיטה; מישר איאם סרחאן, בן 30 מכפר מר'ר. איאם, נשוי ואב לילד שירת בכלא אופק; מישר ענבל אמויאל, בת 26 מדימונה. ענבל, רווקה, שירתה בכלא מעשיהו.

עוד הותרו לפרסום שמותיהם של מישר רועי ביטון, בן 29 מקריית גת. רועי, רווק, שירת בכלא אוהלי קידר; מישר אפרת כהן, בת 35 מרעננה. אפרת, רווקה, שירתה בכלא נווה תרצה; מישר איליה לנגמן, בן 31 מנהריה. איליה, נשוי, שירת בכלא קישון; מישר אבי נוח מירושלים. אבי, נשוי ואב לשניים, שירת בבית מעצר ירושלים; מישר רונן פרץ, בן 34 מאשקלון. רונן, נשוי ואב לשניים שירת ביחידת נחשון; סגן גונדר רפי אלקלעי בן 44 מלפיד. רפי, נשוי ואב לחמישה, שירת בבית הספר לקצינים "ניר" כמפקד מחלקה בקורס קצינים; סגן גונדר פביולה בוהדנה, בת 48 מנס ציונה. פביולה, אם לשניים, שירתה בבית הספר לקצינים "ניר" ושימשה כמפקדת מחלקה בקורס הקצינים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אהוב על כולם". סרחאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישבנו בדממה

בשעות הערב נערכה בירכא הלווייתו של צוער שב"ס וסים אבו ריש, בן 33. מאות בני אדם ליוו את אבו ריש, ביניהם גם חברי הכנסת איוב קרא וחמד עאמר. חבריו ספדו לו וסיפרו כי היה אהוב על כל מכריו: "אבו ריש היה כל כך מיוחד. זה כאילו לקחו את כל התכונות הטובות שיש בעולם והכניסו לאדם אחד", אמרו.
היום הותר לפרסום גם שמו של הצוער רמי ישראלי, בן 33 מאילת. אחיו אופיר סיפר כי הוא היה "אלוף העולם בהכל. הוא היה אח בוגר מדהים לי ולאחותי. הוא שירת שלוש שנים בשירות בתי הסוהר, היה במסלול תלפיות והספיק לעשות קורס סוהרים, קורס מש"קים, וכעת יצא לקורס קצינים". הוא ואשתו רותם הכירו עוד בבית הספר התיכון", הוסיף אופיר. הם גרו באילת ותכננו לחזור לבאר שבע בעוד כשנה. יש לו שני ילדים קטנים שאחד מהם יחגוג יומולדת שלוש בעוד מספר ימים".

מוריץ לוי מטבריה שירת בשבע השנים האחרונות בשירות בתי הסוהר. בשל עבודתו הוא התגורר בשנים האחרונות במרכז, אולם משפחתו נותרה בטבריה. אביו, שם טוב (פפו) לוי, סיפר כשהוא ממרר בבכי: "מוריץ משרת שבע וחצי שנים בשב"ס. לפני חודשיים התחיל את הקורס, עד אז הוא שירת כמדריך סוהרים. מוריץ היה ילד מדהים, בשבוע שעבר הוא ביקר אותי בטבריה זו היתה הפעם האחרונה שראיתי אותו. שלשום בצהריים דיברנו בטלפון והוא אמר לי שהוא נוסע לפנות אסירים בכרמל. בכלל לא ידעתי שיש שם שריפה. ביקשתי שישמור על עצמו. בחמש שמעתי חדשות והחלטתי להתקשר אליו, הוא לא ענה. והנה עכשיו באו להגיד לי שהוא היה באוטובוס שנשרף". בשעות הלילה הגיעו נציגים לביתו של לוי ולקחו ממנו דגימות דם על מנת להשוות את הדנ"א עם בנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה קבוצתית של קורס צוערי השב"ס בכותל. מסומנים בעיגול הרוגי האסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

תכננו להכין סופגניות

אבירם לוי מטבריה רכש רק באחרונה בית חדש, אבל עדיין לא הספיק לעבור לגור בו. כעת תיאלץ אלמנתו מיכל ובנו הפעוט יואב להתמודד עם האבדן הנורא. מאור, אחיו סיפר לוואלה! חדשות כי "אבירם התחתן במהלך מלחמת לבנון השנייה והיינו צריכים לערוך את החופה מחוץ לעיר כי קבענו את התאריך. לפני שנתיים נולד יואב בן השנתיים. בתקופה האחרונה היא גם התחילה לעבוד בשירות בתי הסוהר כעובדת סוציאלית. אבירם שירת בשב"ס, הוא התחיל כסוהר רגיל ועבר ליחידת נחשון. עכשיו הוא יצא לקורס קצינים, במקביל הוא סיים תואר ראשון בקרמינולוגיה. הוא היה המובחר שבמשפחה. פייטר רציני, חסון ובריא בעל ראש. בסדיר הוא היה שירת בצנחנים. הוא שירת בלבנון ובשטחים ועבר מקרים קשים. אבירם ניצל כל כך הרבה פעמים שגם הפעם כשאמרו שיש ניצול הייתי בטוח שזה הוא. הוא מאלה שנמלטים בסוף, אבל כנראה שמול איתני הטבע אי אפשר". לוי הותיר אחריו אישה, מיכל ויואב בן שנתיים. זוג הורים, שלושה אחים ואחות.

חנן אוחיון מנצרת עילית השאיר אחריו שני ילדים, רון בן השש וכרמל בת הארבע ואת אשתו רוז. אוחיון התגורר עד לחתונתו בקריית שמונה והוריו ואחיו ממשיכים לגור בעיר. דודתו סימה סיפרה: "איזה אבסורד שלבת קוראים כרמל והיא איבדה את אבא בכרמל. חנן היה סוהר והוא למד תואר ראשון ורצה להתקדם. הוא יצא לקורס קצינים. מדובר בילד צנוע וביישן שאפילו שדיברת איתו הוא לא הסתכל בעיניים. הוא אהב מאוד לעזור לאנשים ותמך בכולם. בשמונה השנים האחרונות הוא שירת בשירות בתי הסוהר, הוא עבד מאוד קשה והיה מגיע לבקר את ההורים בחגים עם הילדים". הבוקר הגיעו אנשי המעבדה ולקחו דגימות דנ"א מההורים על מנת לזהות את גופתו של חנן. אוחיון השאיר אחריו גם זוג הורים אח ואחות.

ראש מועצת מראר לשעבר, זיאד דגש, סיפר לוואלה! חדשות כי איאס סרחאן, בן 30, תושב הכפר, היה אדם "נהדר, חברותי ואהוב על כולם". לדבריו, עם היוודע דבר האסון הגיעו אמש כל תושבי הכפר אל בית משפחת סרחאן: "ישבנו שם בדממה. לא היו לנו מילים כדי לנחם אותם על הכאב הגדול. סרחאן הוא בחור מצוין, שמגיע ממשפחה מכובדת וטובה. אביו ניהל במשך שנים את בית הספר במראר. קשה לתאר את הכאב ששורר ביישוב". סרחאן הותיר אחריו אישה ושתי בנות. חבריו ספדו לו וסיפרו כי היה אהוב על כל מכריו: "אבו ריש היה כל כך מיוחד. זה כאילו לקחו את כל התכונות הטובות שיש בעולם והכניסו לאדם אחד", אמרו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רכש רק באחרונה בית חדש. אבירם לוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

רונן פרץ מאשקלון הותיר אחריו שלושה אחים והיה נשוי ואב לשניים. אחיו מיכה מספר כי שוחח איתו ביום שני השבוע, אז דיברו השניים על הדלקת נרות אצל אמם לרגל החנוכה ואף תכננו להכין סופגניות ביחד. לדברי האח, "רונן היה אדם נעים וערכי. תמיד היה ראשון לעזור לכל מי שהיה זקוק לעזרה. אני בטוח שגם באוטובוס שבו נהרג הוא היה הראשון לדאוג לאלה שנזקקו לעזרה ולא הפקיר שם אף אחד עד לרגעיו האחרונים".

ביום שלישי האחרון קיבל רונן חופשה מיוחדת מקורס הצוערים, במסגרתה הגיע לחגיגות מסיבת החנוכה של בנו בן ה-3 בגן. האח מיכה מספר כי "הוא לא הסתפק בשירות כסוהר רגיל, אלא רצה להתקדם ושאף להיות קצין. כמו בשאר הדברים בחייו, תמיד שאף להצטיין ולהתקדם. לא נתפס שאנו מדברים עליו בלשון עבר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר ביום חמישי בערב ידעו בני משפחתו של רועי ביטון כי נספה באסון בכרמל, אולם רק בשבת בצהריים הגיעה ההודעה על זיהוי גופתו. אבל כבד ירד על בית משפחתו בקריית גת. "אני המלצתי לו להתגייס לשב"ס ולנסות להתקדם כמה שניתן", מספר אחיו הבכור שחר, "הוא נלחם על מנת להיכנס לקורס הקצינים, כל הזמן אמר שהוא רוצה לתת מעצמו. הוא היה אדם ביישן, שקט, שידע להעביר את דבריו ברוגע. רועי כיבד כל אדם, היה קנאי למשפחה שלו, ותמיד רצה לעזור לכל מי שהיה זקוק לכך".

רועי ציפה ביחד עם אשתו ללידת בנו השני, לאחר שרעייתו נמצאת בחודש השמיני להריונה. "לצערנו הוא כבר לא יזכה להשתתף בשמחות של ילדיו. הוא נלקח מאיתנו כשהוא עדיין ילד". ביטון הותיר אחריו זוג הורים, חמישה אחים וכן ילדה. הלווייתו תתקיים ביום ראשון בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בקריית גת.

בהכנת הידיעה השתתפה איילה חננאל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אדם ביישן, שקט, שידע להעביר את דבריו ברוגע. רועי ביטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully