וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: האש פרצה במוקד אחד בלבד

קובי מנדל

3.12.2010 / 18:17

המפכ"ל דודי כהן אמר כי האש בכרמל פרצה במוקד אחד, וכי מוקדם לקבוע אם מדובר בהצתה. דובר כבאות חיפה אמר כי מקור האש הוא בשריפת אשפה בחצר בית בעוספיה

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

מפכ"ל המשטרה דודי כהן אמר הערב (שישי) כי שני תושבי דלית אל-כרמל שנעצרו מוקדם יותר בחשד בניסיון הצתה אינם קשורים להצתת השריפה הגדולה בכרמל. לדבריו, "הערכתנו היא שאנחנו יודעים לאתר את המקום בו פרצה האש ביום חמישי בצהריים. מדובר באתר בודד ועד מחר נוכל לדעת אם זו רשלנות או הצתה. כרגע אפשר רק לומר שהאש יצאה מאתר אחד בלבד". לגבי שני תושבי דלית אל-כרמל שנעצרו בחשד שניסו לגרום הצתה במוחרקה ברכס הכרמל אמר המפכ"ל כי "שני העצורים מהשעות האחרונות כנראה לא קשורים ספציפית לאירוע הצתה כלשהו".

שריפה בכרמל, יום שישי לקראת ערב, דצמבר 2010. אורי לנץ
""שעה קשה לשב"ס"/אורי לנץ

עוד אמר המפכ"ל כי "האירוע חמור ולא הסתיים, ויש מספר מוקדים שטרם טופלו. הסיוע מהעולם מביא שיפור אבל זה לא הסוף. אולי מחר בצהריים תהיה שליטה באש. לכן התכלית האסטרטגית היא עדיין להציל חיי אדם. בשעות האחרונות פונו מכ-14 יישובים יותר 17 אלף תושבים. אני מקווה שיזה יגמר מחר בערב".

במסיבת עיתונאים שערך מפכ"ל המשטרה בחפ"ק סמוך לכרמל, הוא אמר "זו שעה קשה מאוד לשב"ס ולמשטרה. אנחנו משתתפים בצער המשפחות. אני מבקש מהתקשורת ומעם ישראל לזכור: לא קברנו את מתינו עדיין. יש ארבעה נעדרים ויש חללים שטרם זוהו. מלאכת הזיהוי תימשך לארוך כל השבת כדי להביא ביום ראשון את כולם לקבורה. זו הדרמה האמיתית מאחורי הקלעים. קורס צוערים נקרא להציל חיים ואנשים איבדו חיים. הם גיבורים וראויים להערכה".

רשף חזי לוי, דובר כבאות חיפה, אמר כי "מקור שריפת הענק בכרמל הוא אחד ויחיד: אשפה בוערת בחצר בית בעוספיה". לדבריו, עדיין לא ברור אם מדובר בהצתה מכוונת או ברשלנות, ושתי האפשרויות נבדקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully