וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ענבל מתה בייסורים, מה נשאר ממנה?"

הותרו לפרסום שמותיהם של חלק מ-42 ההרוגים בשריפה בכרמל. בין ההרוגים, ענבל אמויאל מדימונה שהתגייסה לשב"ס כי רצתה ללכת בעקבות אחיה השוטרים, ויקיר סוויסה בן ה-25 שהתייתם מאביו

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל)

שמותיהם של 11 מבין 42 ההרוגים בשריפה בכרמל הותרו הבוקר (שישי) לפרסום. ההרוגים הם: כפיר אוחנה, בן 30 מאופקים, טופז אבן חן קליין בת 28 מרחובות, מאור גנון בן 27 מגן יבנה, יקיר סוויסה בן 25 מדימונה, סיום צגאי בן 31 מנתיבות, אשרת פינטו בת 26 מצפת, חגי ג'ורנו בן 28 מקריית-גת, ענבל אמויאל בת 26 מדימונה, ביבר שאדי, תושב כפר ג'ת בן 35, עאדל טאפש, בן 33 מבית ג'אן וערן ויזל, בן 32 מקריית ביאליק.

כמו כן, פורסמו מועדי הלוויותיהם של חלק מההרוגים באסון. טופז אבן חן קליין, ששירתה במחלקת הדוברות בשב"ס, תובא למנוחות בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי בעיר, מאור גנון, נשוי ואב לילד, יובא למנוחות בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי ביבנה, יקיר סוויסה, ששירת בבית הסוהר רמון, יובא למנוחות בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי בעיר, כפיר אוחנה, נשוי ואב לילד, יובא למנוחות בשעה 11:30 בבית העלמין הצבאי באופקים, צגאי סיום, נשוי ואב לשלושה, יובא למנוחות בשעה 11:30 בחלקה הצבאית בבית העלמין בעיר, ביבר שאדי, נשוי ואב לילד, יובא למנוחות בשעה 12:00 בבית העם בכפר ג'ת, עאדל טאפש, נשוי ואב לשניים יובא למנוחות ב-12:00 בבית העלמין בבית ג'אן וערן ויזל, נשוי ואב לילד, ייטמן בבית העלמין בחיפה.

משפחתה של ענבל אמויאל סיפרה על "ילדה למופת, תמיד מצטיינת". ענבל, בת הזקונים, הותירה מאחוריה ארבעה אחים. לדברי המשפחה, היא התגייסה לקורס הצוערים בספטמבר כיוון שרצתה ללכת בעקבות אחיה השוטרים ולהתגייס לשירות בתי הסוהר.

עוד סיפרה משפחתה של ענבל כי "ראינו בתקשורת מה שקרה. ישר הבנו שהיא שם. חלום חייה היה להיות בשב"ס. זו מכה קשה למשפחה. קשה להאמין, אנחנו לא מעכלים. ניסינו לתפוס אותה בטלפון כל היום והיא לא ענתה. היא בדרך כלל תמיד מחזירה לנו טלפונים מיד, וזה שהיא לא חזרה הגביר אצלנו את החשש. היא ילדה שתמיד מסתובבת עם חיוך על הפנים, מלח הארץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בשורה העליונה מימין לשמאל: עאדל טאפש, אשרת פינטו, חגי ג'ורנו, טופז אבן חן קליין, יקיר סוויסה, בשורה התחתונה מימין לשמאל: ערן ויזל, כפיר אוחנה, מאור גנון, צגאי סיום, שאדי ביבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מכה קשה למשפחה"

חגי ז'ורנו, בן 28 מקריית גת, הודיע אתמול לאשתו שהוא מתעכב בהגעה הביתה מכיוון שהוא וחבריו הוקפצו לסייע בפינוי כלא דמון. חגי אף הודיע לחברו כי ייתכן שיאלץ לדחות את טיול הטרקטורונים שנועד להתקיים היום. דודו שאול סיפר כי "חגי היה ילד מקסים, ממש ילד טוב ירושלים. הוא כל הזמן היה עם חיוך על הפנים, אהב את משפחתו מאוד ומוקף תמיד בחברים". חגי בנה את ביתו בשכנות לבית הוריו, וזאת על מנת לטפל באביו שנפצע לפני מספר שנים בתאונת דרכים". חגי הותיר אחריו אישה, תינוקת בת שנה, שני אחים והורים.

ראש מועצת בית ג'אן לשעבר יוסוף קבלאן, ספד לעאדל טאפש, שנספה בשריפה. לדברי קבלאן, טאפש היה אדם צנוע שכבש את לבבותיהם של כולם: "נפלה תדהמה גדולה מאד על כפר בית ג'אן עם היוודע דבר מותו. מדובר בחמד של בחור, בחור חייכן, ענו, אציל נפש, שהעתיד היה לפניו. אני מכיר אותו באופן אישי ומכיר את המשפחה שלו מקרוב. התחושות כרגע בבית ג'אן קשות מאד. כולם עצובים וכואבים".

משפחתו של יקיר סוויסה סיפרה כי אביו מת לפני שלוש שנים מדום לב, לאחר שהיה עד לפיגוע שאירע בעיר. הוא ראה את הפיצוץ ומת יום למחרת. יקיר היה האח הצעיר מבין שלושה אחים. בני משפחתו סיפרו כי "ניסינו לדבר איתו, הוא לא ענה, ואז האח הגדול יצא ישר לצפון לחפש אותו. שם נאמר לו שהוא נהרג". בני המשפחה סיפרו כי יקיר התקשה להתמודד עם המוות של אביו ואמרו כי עכשיו הוא "מצטרף אליו בשמיים". הם סיפרו על "ילד מדהים. תמיד דאג לאחיו, בעל שמחת חיים".

אמו של יקיר, עליזה, מיררה בבכי: "יקיר שלי, אני לא מאמינה. איפה נס חנוכה? אני מתקשרת ואתה לא עונה לי. רק אתמול דיברת איתי ולא הספקתי להיפרד ממך".

"ילד מלאך"

בבית משפחתה של אשרת פינטו לא מפסיקים לבכות. עשרות בני משפחה וחברים מתאספים בבית ומנסים לעכל את רוע הבשורה. פינטו, 26 שירתה בחמש השנים האחרונות בכלא נווה תרצה ויצאה לפני חודשיים לקורס קצינים. דודתה נדין סיפרה בבכי כי אושרת הייתה "ילדה לתפארת, גאווה, היא הבכורה, עמוד התווך של המשפחה".

אשרת דיברה אתמול בצהריים עם אמה וסיפרה לה שהיא עולה לאוטובוס, כדי להציל אסירים ולהוציא אותם מהכלא. לדברי דודתה, "היא הצילה את האסירים והרגה את עצמה". אשרת הותירה אחריה זוג הורים, שתי אחיות ואח.

אשתו של כפיר אוחנה נמצאת בחודש התשיעי להריונה ומשפחתו מספרת כי הוא ציפה ללידה ודיבר על כך רבות. "אין מילים לתאר את הבן שלי", אומר אב המשפחה חנן, "נגמר עולמי, הוא היה מלאך, ילד שבלעדיו הבית הזה לא קיים. אנחנו עדיין לא מאמינים וממתינים שיחזור. הוא תמיד שאף להתקדם ומצטיין בלימודיו. לצערנו כל מה שנותר ממנו הם תמונות". אחותו אורטל סיפרה כי אחיה היה שמח תמיד ואהב לצחוק, "מה אני אעשה בלעדיך אחי?", שאלה. הוא הותיר אחריו גם ילדה בת שנתיים.

אבל כבד ירד על הקהילה האתיופית בנתיבות עם היוודע דבר מותו של סיום צגאי, בן 30 ואב לשלושה. סיום היה אמור לחזור אתמול לביתו על מנת להדליק נרות חנוכה עם ילדיו. אחיו זנבה, סיפר כי "דיברתי אתמול עם אחי בשעה 15:00 והוא סיפר לי שהוא מתעכב מכיוון שהוא הולך להציל אחרים בצפון. הוא היה לוחם בצנחנים ומשנת 2000 נלחם בכל החזיתות ובכל האויבים, החל מלבנון ועד לעזה. הוא ניצל מהכל ומת כגיבור שהלך לעזור לאחרים. אנחנו עוד לא יודעים איך לספר לשלושת ילדיו הקטנים, שהאבא הגיבור שלהם לא ישוב".

אביו של סיום מת באתיופיה בשנות ה-80' ובשנת 1991, עם עלייתה של המשפחה לישראל, גידלה אותו אמו ואת שני אחיו לבד. חבר ששירת עם סיום סיפר כי בכלא הוא כונה "מלך המשמרת", מכיוון שהדריך סוהרים חדשים. החבר הוסיף כי סיום היה "אדם מזן נדיר".

עדכון ראשון - 6:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully