וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום לא לבד - היסטוריה של פאשלות

מהריח הרע בקולה עד הסיליקון בחלב. מהחתולים בטיב טעם ועד מקרי המוות ברמדיה. סקירה של חלק מפרשות הצרכנות שהסעירו את ישראל בחמש עשרה השנים האחרונות

רמדיה 2003

החמורה בפרשות הצרכנות בתולדות ישראל. מחסור בוויטמין 1B בתרכובת צמחית במזון לתינוקות הביאה לפגיעה בתינוקות רבים שסבלו מליקויים קשים במערכת העצבים. מחקירת המקרה התברר שבנוסחת המזון, שפותחה בחברה הגרמנית "הומנה", נפלה טעות חישובית שהביאה לתקלה הקטלנית שגבתה חיי שלושה תינוקות וגרמה לנזקים קשים לרבים נוספים. משפט נאשמי פרשת רמדיה עדיין מתנהל.

סיליקון בחלב 1995

עיתון "מעריב" והתחקירן (דאז) רונאל פישר חשפו כי חברת תנובה מוסיפה לחלב העמיד כימיקל כחומר מונע קיצוף. הפרשה זכתה מיד לכינוי "הסיליקון בחלב" ותנובה נאלצה, לאחר שהכחישה תחילה, לאשר כי הפרסום מדויק ולהשמיד כמויות גדולות של חלב. תנובה הסתבכה עוד בהסברים מטעים נוספים על הסיבה לנוכחות הסיליקון בחלב אך לבסוף הודתה בהוספת הכימיקל ואף הורשעה בהטעיה פלילית ובתביעה ייצוגית.

טיב טעם 2006

תכנית "כלבוטק" חשפה באמצעות מצלמה נסתרת כי בסניפי "טיב טעם" נוהגים למכור בשר שפג תוקפו. בתכנית תועד מנהל ברשת מתדרך עובדים כיצד להסוות את הריח הרע והטעם של הבשר באמצעות תבלינים עזי טעם. חודשים מאוחר יותר פרסמה התכנית תחקיר נוסף על הרשת בו נראו חתולים מסתובבים סמוך למשטחי בשר שמשווקת הרשת. בשני המקרים ניהלה "טיב טעם" מאבק תקשורתי בניסיון לעצור את הפרסום

סלקום 1995

סלקום הייתה כבר בסרט הזה. זמן קצר לאחר הקמת החברה החלו לצוץ דיווחים על תקלות רבות בקרב מנויי החברה הצעירה. למרות המחשבה המקורית כי מדובר בתקלת חומרה, התברר לאחר זמן רב כי היו אלו מכשירי "מוטורולה" שסבלו מתקלת תוכנה קשה. בשיא המשבר שכרה סלקום את היכל הכדורסל יד אליהו וקראה (CALL BACK) ל-75% מלקוחותיה לצורך עדכון תוכנה במכשיר שברשותם. כתוצאה מהמבוכה הקשה נמנעה סלקום במשך שנים ארוכות משיווק מכשירים מתוצרת "מוטורולה"

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

YES 2007

חברת שידורי הלוויין YES התמודדה עם משבר אמון חריף לאחר שמנויי החברה התלוננו על תקלות קליטה. בחברה התעקשו לטעון כי התקלות לא נגרמו כתוצאה מכשל באחריות YES ורמזים רבים לימדו כי הסיבה הייתה פעילות צבאית אלקטרונית בשטח ישראל. בנסיון לתקן את הנזק התדמיתי הקשה שנגרם לה, העניקה YES למנויים שלל הטבות על מנת לשמר אותם. מנכ"ל החברה רון איילון אמר אז כי " מעולם לא הייתה בישראל חברה מסחרית שהתמודדה עם משבר כזה".

קוקה קולה 2009

יצרנית המשקה הפופולארי התמודדה עם טענות קשות של לקוחות על צחנה עזה שנודפת מבקבוקי המשקה. בקוקה קולה הפנו אצבע מאשימה לספקית הגז (מכתשים אגן) המוחדר לבקבוקי המשקה ומיהרו לאסוף מאות אלפי בקבוקים מהמדפים. למרות ירידה קלה בנתוני המכירות הפרשה המביכה לא פגעה במותג המצליח בטווח הארוך ולא גרמה נזק ממשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully