וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ההגנה? שליש מהחיילים לא משתמשים בקונדום

1.12.2010 / 10:59

לציון יום האיידס הבינ"ל, ערך חיל הרפואה סקר ממנו עולה כי 30% מהחיילים ו-40% מהחיילות משתמשים בקונדום לעתים רחוקות. עד חושף הסקר: חיילים חושבים שגלולה מגינה מאיידס

צבא ההגנה? לא כשזה מגיע לחדר המיטות. סקר חיל הרפואה שנערך לרגל יום האיידס הבינ"ל המצוין היום (רביעי) חושף נתונים מדאיגים על בורות של חיילים בעניין הידבקות במחלות מין ואי שימוש באמצעי מניעה. לקראת יום המודעות למחלה, ביצעו בחיל הרפואה סקר בקרב חיילים הפעילים מינית, ממנו עולה כי כ-30% מהחיילים משתמשים בקונדום רק לעיתים רחוקות או בכלל לא, כאשר בקרב החיילות הנתון הגיע לכ-40%.

"חשוב לנו שהחיילים יבינו שאיידס היא מחלה שניתנת למניעה ולהעברה", אומר ראש ענף בריאות הצבא בחיל הרפואה, סא"ל ד"ר מייקל הרטל. "יש לנו אחריות לטפל בנושא ולהגביר את המודעות בתחום הזה בדיוק כמו בנושאי בריאות אחרים. אנחנו לא באים להחליף את בתי הספר בנושא של חינוך מיני, אבל מרגע שהאזרח נמצא בצה"ל במסגרת שירות צבאי, מחובתנו לתת לו את כל המידע הדרוש בנושא ולשמור על בריאותו", הוסיף הרטל.

לדברי ד"ר הרטל, הסקר חושף גם בורות לגבי הידבקות באיידס או במחלות מין אחרות, שבאה לידי ביטוי בדיווחים על ירידה בשימוש בקונדום אחרי שבת הזוג דיווחה על שימוש בגלולות למניעת הריון. "החיילים מפרשים את דברי בת הזוג כאילו הגלולה עשויה לתת הגנה מלאה, ולכן המסר שלנו השנה הוא שגלולה לא מונעת הדבקה במחלות מין, אלא רק מונעת הריון. זה שיעור בסיסי בשיעור חינוך מיני ולכן אנו מעודדים חיילים בתחילת זוגיות להמשיך ולהשתמש בקונדום", אמר הרטל.

לרגל יום המודעות לאיידס יחלק היום חיל הרפואה אלפי קונדומים לחיילי צה"ל. בבסיס תל השומר וכן בבסיסים מרכזיים בפיקודים יחלקו אנשי חיל הרפואה עלוני הסברה בנושא. כמו כן, החיילים יעודכנו באמצעות הדואר האלקטרוני כי הם יכולים לעבור בדיקת איידס בחינם במרפאות הבסיסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully