וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים ממתינים לויקיליקס: כולנו סקרנים

28.11.2010 / 10:55

חלק משרי הממשלה התייחסו לאפשרות שאתר ויקיליקס יפרסם מסמכים הנוגעים ליחסי ישראל-ארה"ב. השר דניאל הרשקוביץ אמר בציניות: "אם ידליפו את שיחותיי, אומר שדבריי הוצאו מהקשרם"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הדריכות לקראת פרסום המסמכים באתר ויקיליקס מלווה בסקרנות רבה מצד שרי ממשלת ישראל. לפני הכניסה לישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) אמר שר האוצר יובל שטייניץ כי "כולנו סקרנים. נהיה יותר חכמים מחר ומחרתיים".

שר התשתיות עוזי לנדאו אמר כי "אני לא יודע מה יהיה. אני סקרן כמו כולם. אני מצפה שלפחות אצלנו, אנשים בעלי תפקידים ציבוריים יגידו מה שצריך להגיד בלי לערב תקשורת ושידעו לשמור סודות. אני בד"כ מודאג שדברים שצריכים להיות נדונים בארבע קירות מוצאים דרכם החוצה. זה קורה בישראל יותר מדי, כולל לעיתים בחקירות רגישות. הדברים פוגעים ברשות הפרט, בצנעת הפרט וגם פוגעים בסודות מדינה".

יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ התייחס להדלפות הקרובות בציניות ואמר כי "אני מאוד מקווה שכל השיחות הסודיות שלי עם הממשל האמריקאי לא ידלפו ואם ידלפו אני אומר שדבריי הוצאו מהקשרם". ישראל ממתינה לראות אם כחלק מהמסמכים שיפורסמו יהיו גם מסמכים סודיים מביכים הנוגעים אליה ומה תוכנם. הגורמים הרלוונטיים יחליטו אם להגיב וכיצד רק לאחר הפרסום.

העיתון הגרמני "דר שפיגל" חשף נתונים על המסמכים שעתידים להיחשף עוד הערב. מהעיתון נמסר כי ייחשפו 251,187 מברקים ו-8,000 צווים דיפלומטיים; המברק הישן ביותר שיתפרסם הוא משנת 1966, אך רובם מ-2004 והלאה; 9,005 מהמסמכים הם מהחודשיים הראשונים של 2010. אף אחד מהמסמכים שייחשפו אינו מסווג "סודי ביותר" או למעלה מכך. הסיווג הגבוה ביותר הוא "סודי" (6% מהמסמכים), ואילו היתר הם בסיווג "חסוי" (כ-40.5% מהמסמכים) ו"בלתי מסווג (כל היתר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully