וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות נאבקים באלימות נגד נשים: "הכיבוש אשם"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.11.2010 / 15:07

נשים בעזה וברמאללה הפגינו ביום המאבק באלימות נגד נשים. "אלימות נגד נשים היא פשע נגד החברה כולה". השרה לענייני נשים: הכיבוש הישראלי אחראי לסבל הנשים הפלסטיניות

לרגל היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים, יצאו היום (חמישי) עשרות נשים, תושבות העיר עזה, על מנת להביע את מחאתן. בנאומה בפני עשרות המשתתפות קראה מנהלת המרכז לענייני האישה בעזה, אמאל סיאם, להעמיד לדין את כל מי שפוגע בזכויות הנשים בין אם באלימות מילולית, גופנית, נפשית או מינית. סיאם קראה עוד לרשות הפלסטינית לקדם חוקים נוקשים יותר במאבק באלימות נגד נשים.

מנהל פורום הארגונים האזרחיים בעזה, מוחסן אבו רמדאן, אמר בנאומו בהפגנה כי יש להעמיד לדין את כל מי שנוקט באלימות נגד נשים. "בראש אלו שצריכים להעמידם לדין נמצא הכיבוש הישראלי משום שהוא, יותר מכולם, רצח נשים, עצר אותן וגזל את זכויותיהן", הוסיף. במקביל קרא לאמץ חוק שיבטיח את זכויות הנשים. "אלימות נגד נשים הוא פשע נגד החברה כולה", אמר. בתום ההפגנה חתמו המשתתפים והמשתתפות על אמנה, שבמסגרתה הם מתחייבים להיאבק באלימות נגד נשים.

גם בשטחי הגדה ציינו את האירוע: במסיבת עיתונאים שקיימה ברמאללה, הודיעה השרה הפלסטינית לענייני נשים, רביחה ד'יאב, על שורה של פעילויות ואירועים לציון היום למאבק באלימות נגד נשים. האירועים יימשכו 16 יום ובסופם תיערך עצרת גדולה בהשתתפות יו"ר הרשות אבו מאזן. "יותר מכל הנשים בעולם, סובלות נשות פלסטין מאלימות. וזאת בשל הכיבוש הישראלי שמפעיל נגדן אלימות", אמרה.

השרה לעניינים חברתיים, מאג'דה אל-מסרי, הביעה בדבריה ביקורת על הקהילה הבינלאומית והאו"ם "שאינם מחייבים את ישראל למלא אחר החלטות האו"ם, ובראשן החלטה 1325, הנוגעת להגנה על נשים, ובמקום זאת רק נוטים לטובת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully