וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: בת 15 צילמה שריפת קוראן - ונעצרה

גובר המתח בין בריטניה לתושביה המוסלמים: הנערה העלתה לפייסבוק את הסרטון, שנפוץ בבית הספר - עד שההנהלה שמה לכך קץ. ה"גרדיאן" חשף: מוסלמים תושבי בריטניה נלחמים בשורות הטליבן

נערה בת 15, תושבת מערב אנגליה, נעצרה על ידי הרשויות בבריטניה בחשד שפרסמה בפרופיל הפייסבוק שלה סרטון שבו נראית שריפת ספר קוראן - כך דיווח הבוקר (חמישי) ה-BBC. לפי הדיווח, היא חשודה בעבירה של הסתה לשנאה דתית.

לפי החשדות, הנערה צילמה את הסרטון לפני כשבועיים, בשטח בית הספר שלה, כנראה בנוכחות נערים נוספים. נער נוסף, בן 14, נעצר גם הוא בפרשה. שניהם שוחררו בערבות. מהמשטרה נמסר כי דבר קיומו של הסרטון נפוץ בקרב תלמידי בית הספר, עד שהעניין דווח להנהלה. לאחר מכן דאגה ההנהלה להסירו מהרשת.

בתוך כך, סיפור נוסף מעיב הבוקר על יחסי בריטניה עם תושביה המוסלמים. תחקיר של העיתון "גרדיאן" שהתפרסם הבוקר חשף כי תושבי בריטניה ממוצא אפגני נוסעים לפרקי זמן של חודשים למולדתם כדי להילחם בשורות הטליבן נגד כוחות נאט"ו, ואז חוזרים לבריטניה. לפי התחקיר, אותם אנשים אף שולחים לטליבן כסף שהם מרוויחים בבריטניה.

כתב העיתון ריאיין כמה לוחמים כאלה, ושמע את סיפורם. "אני נהג מונית", סיפר לו אחד מהם, המשרת כמפקד בדרג ביניים בכוחות הטליבן. "אני מרוויח כסף טוב בבריטניה - אבל האנשים האלה (הטליבן) הם המשפחה והחברים שלי, וזו חובתי לבוא ולהילחם מלחמת ג'יהאד לצדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully