וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל אירני: תקיפה אווירית על מתקני הגרעין

במסגרת תרגילי צבאי רחב היקף התגוננו האירנים מפני "תקיפה" של מתקני הגרעין והפלת מטוסי תקיפה. בכיר במשמרות המהפכה: "התרגיל ישפר את יכולתנו להתמודד עם איומים על המרחב האווירי ועל מתקני הגרעין"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

מתכוננים לתקיפה ישראלית? במסגרת תרגיל צבאי רחב ההיקף בן חמישה ימים, דימו היום (רביעי) מטוסי קרב מתקפה על מתקני הגרעין של אירן. התרגיל כלל יירוט מדומה של מטוסי תקיפה.

"התרגיל ישפר את יכולתנו להתמודד עם איומים אפשריים על המרחב האווירי של אירן, וכן על המרכזים הגרעיניים החיוניים", אמר אחמד מיגני, בכיר במשמרות המהפכה. חמיד ארנג'גי, דובר התרגיל, אמר לסוכנות הידיעות "אירנא" כי במסגרת התרגיל "מטוסי אויב חדרו למרחב האווירי. מערכות הארטילריה נכנסו לכוננות, ומטרות זוהו. ניתנו התראות ומטוסינו ביצעו מבצעי יירוט".

ביום ראשון אמר בכיר במשמרות המהפכה כי במסגרת התרגיל נערכו גם אימונים של כוחות יבשה סמוך למתקני הגרעין, "ממש כמו בקרב אמיתי".

חלקו האווירי של התרגיל החל אתמול, והוא מוגדר כתרגיל האווירי הגדול בתולדות הרפובליקה האיסלאמית. מטרתו לבחון את יכולותיה להתגונן מפני מתקפות אוויריות. באתר האירני press TV דווח כי התרגיל יכלול שיגורים של טילים ארוכי טווח.

ביום ראשון אמר מיגני כי בתרגיל ייערכו ניסויים בטילים שאירן פיתחה לאחרונה. "התרגיל נקרא 'מגיני השמים של ולאייט 3', ובמהלכו נפרוש עשרות מערכות טילים", הוסיף מיגהני. עם זאת, הוא הדגיש כי "הישגינו והתרגילים שלנו לא צריכים להיתפס כאיום על אף מדינה שכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully