וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים: "שוטרי מג"ב הכו בן 15 בחוות גלעד"

פנחס וולף

11.11.2010 / 20:20

בחוות גלעד טוענים כי תיעדו שוטרי מג"ב שהתפרצו לבית המדרש ביישוב, הכו נער וריססו את פניו בגז. משמר הגבול בתגובה: הכוחות הוזעקו בעקבות יידוי אבנים, ונתקלו באלימות מצד הנערים

יח"צ - חד פעמי

(צילום: באדיבות מתיישבי השומרון)

שוטרי משמר הגבול תקפו הערב (חמישי) תלמידי ישיבה במאחז חוות גלעד, כך טוענים המתנחלים , שמציגים סרט וידאו המתעד את ההתרחשויות. לטענת המתנחלים, השוטרים הגיעו ליישוב בעקבות דיווח על שריפה קטנה שפרצה בשדה קוצים סמוך, שכובתה טרם הגעתם.

המתנחלים טוענים כי השוטרים נכנסו לפתע לאולם בית המדרש של הישיבה בהתנחלות והתנפלו על זוג תלמידי ישיבה שלמדו גמרא. לדברי המתנחלים, הם גררו את אחד הנערים, קטין בן 15, תוך שהם מכים אותו. לאחר מכן מפקד הכוח חנק את הנער והתיז לתוך פניו גז פלפל.

התושבים בחוות גלעד הדגישו לאחר האירוע כי, "אף תושב לא הצית שום שטח באזור. בעונה זו של שלהי המסיק הערבים מציתים משטחי קוצים כדי להיפטר מהם. איש מהתושבים לא נהג באלימות לאורך כל האירוע, שהסתיים בצורה שקטה. אנחנו, תושבי החווה, מתנגדים לכל מעשה של אלימות".

דובר מג"ב איו"ש מסר גרסה שונה לאירועים. לדבריו, בעקבות זריקות אבנים על ג'יפ צבאי באזור, הוקפצו כוחות מג"ב לחוות גלעד. הכוחות מנעו את המשך זריקות האבנים והדפו את הנערים מהמקום. הוא הוסיף כי "כתוצאה מכך החלו העימותים, שכללו אלימות של הנערים נגד השוטרים. את אחד הנערים, שהתנהג באלימות יתירה, הוחלט לעצור על ידי קצין. במהלך המעצר השתמשו בגז פלפל כדי לנטרל אותו. למרות זאת, הנער הצליח לחמוק מהמעצר בחסות חבריו. מג"ב רואה בחומרה את ההתנהגות ומוקיע את התנהגות הנערים נגד שוטרי ישראל" .

בוועד מתיישבי השומרון אמרו הערב כי הם רואים את האירוע בחומרה וכי תוגש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים. לדבריהם "זה לא האירוע המיותר החמור הראשון באזור בתקופה האחרונה. האירוע הערב מצטרף לשורה של אירועים מיותרים בהם מנסה גורם כלשהו להדליק במכוון ובצורה זדונית את האזור בכלל ואת אזור חוות גלעד בפרט. האלימות הקשה של שוטרי מג"ב לא היתה מגיעה לעולם ללא אותה רוח מפקד זדונית. שום מערכת שלטונית לא יכולה לאפשר לעצמה לנהוג כפרובוקטור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully