וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-קאעדה נטל אחריות לשליחת המטענים לארה"ב

שבוע לאחר שנתגלה במטוס תובלה מטען נפץ שהיה בדרכו לבית כנסת בארה"ב, הודיע ארגון אל-קאעדה בתימן כי הוא האחראי לניסיון הפיגוע. בנוסף, נטל הארגון אחריות להפלת מטוס חברת UPS מעל שמי דובאי בספטמבר האחרון

ארגון אל-קאעדה בתימן נטל אמש (שישי) אחריות לשליחת מטעני הנפץ במטוסי תובלה לבתי כנסת בשיקגו. בהודעה שפרסם הארגון בפורומים איסלאמיים ברשת האינטרנט, נאמר כי הוא האחראי גם להפלת מטוס של חברת UPS מעל שמי דובאי בספטמבר האחרון. בכך התאמת החשש כי זרוע של ארגון אל-קאעדה בחצי-האי ערב עומדת מאחורי ניסיון הפיגוע. מוקדם יותר פורסם כי הרשויות בתימן עורכות מצוד אחר אזרח סעודי בשם איברהים אל-עסירי, החשוד בהכנת הפצצות.

נטילת האחריות מצד הארגון מגיעה לאחר ששלשום אמר שר הפנים הצרפתי ברייס הורטפו כי אחת משתי הפצצות שנשלחו מתימן נוטרלה 17 דקות בלבד לפני שהייתה אמורה להתפוצץ. הורטפו סירב לפרט באיזו פצצה מדובר – זאת שנתפסה במטוס חברת UPS באנגליה או המטען שהתגלה בדובאי.

הפצצות, שהורכבו מחומר קשה לזיהוי באמצעי סריקה רגילים בשם PETN, התגלו בטונרים של מדפסות שמוענו לארצות הברית. קודם לעלייתם על מטוסי מטען, אחת מהן הובלה בשני מטוסי נוסעים מתימן. הן נמצאו לאחר שרשויות ערב הסעודית קיבלו מידע מודיעיני בנוגע אליהן.

לפני כשבוע נתגלו שני מטעני חשודים שהיו בדרכם לארה"ב: האחד במטוס של חברת UPS שעצר בבריטניה בדרכו מדובאי לארה"ב, והשני בסניף UPS בדובאי שבאיחוד האמירויות. בעקבות חשיפת המטענים אמר נשיא ארה"ב ברק אובמה כי המטענים היו מטעני נפץ, וכי הם היוו איום ממשי. כמו כן אמר הנשיא האמריקאי כי המטענים יועדו לבתי כנסת בשיקגו.

עדכון ראשון: 22:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully