וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: להביא מועמד חיצוני לראשות העבודה

פנחס וולף

4.11.2010 / 0:07

במהלך כינוס עם מזכירי סניפים, הכריז שר התמ"ת כי הוא לא תומך באף אחד מהמתמודדים לראשות העבודה. "בבוא העת, נדע לבחור במנהיג הראוי ביותר, ייתכן אף שאיננו מהמועמדים הידועים כיום"

מערכת וואלה!

(צילום: יגור מזור, עריכת וידאו: עידן גוראל)

שר התמ"ת בנימין בן אליעזר, התייחס אמש (רביעי) למצבה העגום של מפלגת העבודה וקרא להעמיד מועמד חיצוני בבחירות הבאות לתפקיד יושב ראש המפלגה. במהלך כינוס מזכירי סניף של המפלגה שהתקיים בכפר המכבייה ברמת גן ושבו השתתפו כ-500 בני אדם, אמר בן אליעזר כי "מפלגת העבודה חייבת הנהגה אמיצה וחדשה, שתחזיר את העבודה לקדמת הבמה הפוליטית – הנהגה שתמנע את 'בשורת השישה מנדטים' ותוכיח לכל המלעיזים כי דרכה של המפלגה לא משה וכי עתידה עוד לפניה. הבשורה הזאת לא תשתנה עם ההנהגה הנוכחית ולא משנה מי יהיה בקדמת הבמה".

בן אליעזר, ששימש בעבר כיו"ר זמני של המפלגה, הוסיף כי אינו מתכוון להתמודד שוב על התפקיד. לדבריו, "באתי לכאן להודיע כי אינני מתכוון על ראשות המפלגה בעצמי וגם איני רוצה להיות יו"ר זמני. לא באתי לחפש לא כבוד, לא כותרות ולא 'טייטלים'. באתי להיאבק יחד איתכם על דרכה האידיאולוגית של מפלגתנו, כדי להחזיר את קרנה ותפארתה של תנועת העבודה בעיני הציבור. בכוונתי לעבוד קשה יחד איתכם. באתי להציע שינוס מותניים, עבודה ביחד, חיזוק יסודות המפלגה ובנייתה מחדש ותחילת מאבק ארוך ואמיתי על שיקומו של הבית".

כאמור, בן אליעזר אמר למזכירי הסניפים כי לטעמו יש למצוא למפלגה מועמד חיצוני לתפקיד היו"ר. "נכון לרגע זה אינני תומך באף אחד מהמועמדים והמתמודדים על ראשות המפלגה. בבוא העת נדע לבחור במנהיג הראוי ביותר. ייתכן אף שאיננו מהמועמדים הידועים כיום, נעמידו בראשנו ויחד איתו נחזור להנהגת המדינה ולדרך אותה ידענו להוביל. אך במקום לחשוב על כיצד בונים את הבית, התחלנו כולנו בריצת אמוק, התחיל מירוץ השליחים להחתמה על הקדמת הבכירים (הכוונה לפעיליו של שר הרווחה יצחק הרצוג. פ.ו) והתחיל טירוף המפקד ומי כמוני מכיר את זה? התור לממשיכי דרכו של רבין לא נעצר וגודל המנדטים שמבטיחים לנו, רק הולך ומתארך. האומנם?"

בתחילת השבוע דווח כי פעילים מרכזיים בסביבתו של שר הרווחה יצחק הרצוג החלו לאסוף חתימות של חברי ועידת העבודה, בדרישה ממזכ"ל המפלגה חיליק בר להקדים את הפריימריז לראשות המפלגה ליוני 2011, אז יצוינו ארבע שנים לכהונתו של שר הביטחון אהוד ברק כיו"ר המפלגה.

איסוף החתימות נעשה בשל העובדה שלטענת הרצוג, מאז שהכריז על מועמדותו לראשות המפלגה, לא נעשה צעד מעשי ליצירת הידברות. הרצוג אמר בתחילת השבוע כי "חייבים להציל את הבית ואני מתכוון לכך. הצעתי להגיע להסכמות על לוח זמנים פנימי, היות והדבר חיוני להצלת המפלגה. אני עדיין פתוח למשא ומתן. אך במידה ולא אענה, לא יהיה מנוס מהכרעה ברורה בוועידה".

(עדכון ראשון: 3.11 20:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully