וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנה לרצח: כתובות "כהנא צדק" רוססו ביפו

פנחס וולף

26.10.2010 / 10:00

תלמידיו וחסידיו של הרב מאיר כהנא מציינים היום 20 שנה להירצחו בשורת אירועי זיכרון. ביפו רוססו על מספר מבנים כתובות "כהנא צדק"

ביום בו מציינים תלמידי הרב מאיר כהנא 20 שנה להירצחו, רוססו הבוקר (שלישי) כ-20 כתובות גרפיטי על קירות מבנים ברחוב יפת ביפו בהן נכתב: "כהנא צדק". כמו כן, רוססו צלבי קרס ומגן דוד.

אירועי הזיכרון יתחילו החל מהבוקר ביום לימוד בישיבת "הרעיון היהודי" בירושלים, שיוקדש לזכרו. בשעה 16:00 משפחתו ותלמידיו יעלו לקברו ולאחר מכן יערך כנס לזכרו, בו ישתתף גם ח"כ מיכאל בן ארי.

בשבועות האחרונים היה קשה לפספס את האירוע המתקרב. כתובות "כהנא צדק" רוססו ברחבי הארץ, מהצפון עד הדרום. לקראת יום השנה ה- 20 להירצחו יצא עליו ספר קומיקס וגם ספר ביוגרפיה שכתבה אלמנתו. מחר תלמידיו, ברוך מרזל ואיתמר בן גביר יערכו הפגנה באום אל פחם.

כהנא נולד בשנת 1932 ונרצח על ידי מתנקש בעת ביקור בארצות הברית בשנת 1990. בשנת 1968 הוא ייסד את "הליגה להגנה יהודית" בארצות הברית מתוך מטרה לא לאפשר לפגוע ביהודי. החל משנות ה- 70 הוא נלחם להעלאת יהודי ברית המועצות לישראל. בבחירות 73' הוא התמודד לראשונה אך לא עבר את אחוז החסימה. בבחירות 81' נכנס לכנסת ולקראת הבחירות הבאות (84') רשימתו נפסלה. רעיונותיו היו שנויים במחלוקת, בעקבות העובדה שהוא הטיף לגירוש ערביי ישראל ולכינון מדינת הלכה.

בן ארי אמר אמש כי "20 שנה אחרי רצח הרב מאיר כהנא, יותר ויותר חברי כנסת אומרים וחושבים את מה שהרב כהנא אמר. אפילו חוק הנאמנות הוא יציר כפיו של הרב כהנא. יכול להיות שהגיע הזמן שהממסד הישראלי יבקש סליחה ממי ששפכו את דמו והיום מסתבר שדעותיו הם במיינסטרים".

עדכון ראשון: 07:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully