וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין באום אל פחם - ביום השנה לרצח כהנא

גלעד גרוסמן, פנחס וולף וניר יהב

24.10.2010 / 9:35

ברוך מרזל, איתמר בן גביר ו-70 פעילי ימין נוספים, יצעדו בעיר במחאה נגד פעילות התנועה האיסלמית ביום רביעי הקרוב. "זכותנו לצעוד ולדרוש שתיפסק ההתרפסות מול תנועת הטרור". ח"כ אגברייה: זו התגרות נגד אזרחי מדינה והצגה פשיסטית

כמה עשרות פעילי ימין צפויים לערוך ביום רביעי בבוקר, יום השנה לרצח הרב מאיר כהנא, הפגנה בתוך העיר אום אל פחם. אנשי תנועת "ארץ ישראל שלנו", בראשותם של איתמר בן גביר וברוך מרזל ביקשו להפגין מול ביתו של ראש הפלג הצפוני בתנועה האיסלמית, רא'אד סלאח, וכן מול משרדי התנועה האיסלמית בעיר, זאת במחאה על פעולות התנועה. אולם בסופו של דבר המשטרה אישרה להם להפגין רק בקירבה יחסית למשרדי התנועה.

בפגישה משותפת שנערכה אתמול (שבת) במחוז הצפוני של המשטרה הוחלט על הגבלת ההפגנה ל-70 משתתפים, שיצטרכו להפקיד את נשקיהם בידי המשטרה לפני ההפגנה. המשטרה אף תאבטח את ההפגנה בכוחות גדולים מאוד, מחשש להתנגשויות אלימות.

במחוז הצפוני של המשטרה נערכים לאבטח את צעדת המחאה של פעילי הימין. במחוז הצפוני מודעים לעובדה כי הביקור עלול להתסיס את הציבור הערבי בעיר, אולם מהמשטרה נמסר כי לאור החלטת בית המשפט, הם יאבטחו בכוחות מתוגברים של אלפי שוטרים את הצועדים כאשר הכוחות יהיו ערוכים כדי לנסות ולמנוע, או לפחות לצמצם למינימום, את הפרות הסדר וההתפרעויות הצפויות במהלך הצעדה.

ברוך מרזל אמר לקראת ההפגנה, כי "אין דבר יותר סמלי מהעובדה שביום השנה ה-20 לרצח הרב כהנא מגיעים תלמידיו להמשיך את מאבקו באויב הערבי מהתנועה האיסלמית". לדבריו, "זכותנו לצעוד ולדרוש שתיפסק ההתרפסות מול תנועת הטרור. אנו דורשים להוציא אל מחוץ לחוק את רא'אד סלאח וחבריו. את תנועת כך הוציאו אל מחוץ לחוק, אז על אחת כמה וכמה שצריך לנהוג כך עם התנועה האיסלמית".

התנועה האיסלמית: הם לא שווים התייחסות

עו"ד זאהי נוג'יידאת, דובר הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי אין בכוונתו להגיב על כוונת פעילי הימין להפגין מול משרדי התנועה האיסלמית. "הם לא שווים בכלל התייחסות", אמר, "לא מגיע להם שנגיב בכלל".

ח"כ עפו אגברייה (חד"ש), תושב אום אל-פחם, אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי כוונת פעילי הימין להפגין בעירו אינה אלא "התגרות נגד אזרחי מדינה והצגה פשיסטית". לדבריו, כל מה שהמפגינים רוצים להשיג בהפגנה זה "לערער את זכות האנשים לחיות בשלום ובשוויון על אדמתם. ההתגרות קיבלה אמנם תוקף חוקי, אבל הפעולה הזו אינה תורמת לדו-קיום אלא מעמיקה את הקיטוב והשנאה ומעודדת את הימין שגורר את המדינה לכיוון פשיסטי המסכן את הדמוקרטיה. אף אחד לא מונע מבן-גביר ומרזל את זכותם להפגין, אבל לבוא פעמיים בשנה לאום אל-פחם זו התגרות".

בדיון שנערך בנושא בחודש יולי, סירבו שופטי בג"ץ להתיר לעותרים להפגין מול משרדי התנועה האסלמית בעיר, אולם אישרו הסכמה אליה הגיעו הצדדים, לפיה המפגינים יערכו אסיפה בתוך העיר. ההפגנה תיערך בנקודה הנמצאת 50 מטרים צפונית מהנקודה אליה הותר למפגינים להגיע בהפגנה קודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully