וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומס פרידמן: "ישראל מתנהגת כמו ילד מפונק"

במאמר חריף, טוען הפרשן הבכיר של ה"ניו-יורק טיימס" כי ישראל מתנהגת כילד מפונק בכך שהיא מסרבת לבקשת ארה"ב להאריך את הקפאת הבנייה. את חלק משרי ישראל הוא מכנה "מטורפים"

ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו מתנהגת כילד המפונק של ארצות הברית, כך טוען תומאס פרידמן, הפרשן המדיני הבכיר של ה"ניו יורק טיימס". במאמר דעה חריף שהתפרסם היום (רביעי), תוקף פרידמן את סירובה של ישראל להיענות לבקשת ארה"ב להאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות.

פרידמן טוען כי ישראל מתנהגת כיום כמו ילד מפונק בכך שהיא מסרבת להאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות, דבר שלטענתו יוביל את ההנהגה הפלסטינית להמשך המו"מ המדיני. פרידמן אף דוחה את הטענות כי הנשיא האמריקאי ברק אובמה הוא אנטי-ישראלי, ומעלה את האפשרות כי בנימין נתניהו דרש מהממשל האמריקאי תגמול תמורת הארכה קצרה של הקפאת הבנייה בהתנחלויות.

"ראשית – אני יודע שזה רעיון משוגע ורדיקלי – כשאמריקה מבקשת מישראל לעשות משהו שבשום אופן לא נוגע לביטחונה החיוני, אלא עשוי למעשה לחזק אותו, יש רק תשובה נכונה אחת: 'כן'. זוהי הוכחה לעד כמה מפונקת הפכה ישראל, שקיבלה סיוע אמריקאי בגובה מיליארדים ומיליארדים של דולרים ו-300,000 מתנחלים שיושבים בגדה המערבית. למרות זאת, ישראל לא חשה שום נקיפות מצפון לזלזל בבקשה האמריקאית להקפאה ארוכה יותר – שמטרתה היחידה היא לעזור לארצות הברית לעזור לישראל להשיג שלום בטוח עם הפלסטינים".

לפוצץ את הממשלה

פרידמן מתייחס לטענתו של נתניהו כי אם יאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות, יפרשו השותפות הימניות מממשלתו ויגרמו לפירוקה. לדבריו, נתניהו יודע שהוא לא יכול לעשות שלום עם "המטורפים" שנמצאים בממשלתו, אך הוא אומר לארה"ב שהוא רוצה לפרק את ממשלתו פעם אחת בלבד – כדי להשיג הסכם. "אבל הוא לעולם לא יגיע לשלב הזה אם הוא לא יפוצץ (את הממשלה) עכשיו וירכיב קואליציה שיכולה לנהל משא ומתן על הסכם", כתב פרידמן.

לגבי הרשות הפלסטינית, פרידמן מודה שאינו יודע אם ליו"ר אבו מאזן יש את הרצון והאומץ להגיע להסכם שלום עם ישראל. אולם עובדה היא, טוען פרידמן, שאבו מאזן וראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד הרכיבו את הממשלה הטובה ביותר שהיתה לפלסטינים, ומנגנון ביטחון שצה"ל מכבד.

"לאור זאת, לישראל יש אינטרס ברור לבחון באמת – זה כל מה שאנו יכולים לבקש – האם ההנהגה הפלסטינית מוכנה לפתרון שתי מדינות הוגן ובטוח", כתב פרידמן. "המבחן הוא משהו שארצות הברית לא צריכה להתחנן או לשחד את ישראל כדי שתיצור אותו". פרידמן ממשיך, "אבו מאזן הוא חלש ומתנהג עוד יותר בחולשה. נתניהו הוא חזק ומתנהג כחלש. הגיע הזמנים ששניהם יעלו מדרגה. והגיע הזמן שכל מי שנמצא מבחוץ ומפנק אותם ימצא לעצמו תחביב חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully