וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בדרום: 2 בדואיות גורשו מביה"ס בעומר

7.10.2010 / 12:29

ביה"ס התיכון בעומר שלח לביתן שתי תלמידות בדואיות מתל שבע לאחר שהתקבלו ללמוד בו. לטענת עיריית עומר, הדבר נובע ממחסור במקום. ח"כ ברכה: "נעלה את הנושא לוועדת החינוך"

ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש), חבר ועדת החינוך של הכנסת, התייחס היום (חמישי) לפרשה במסגרתה שלח בית הספר התיכון בעומר שתי תלמידות בדואיות מתל שבע שהתקבלו ללימודים בו לביתן, וביקש מהוריהן לא לשלוח אותן בחזרה. הפרשה פורסמה לראשונה הבוקר ע"י הכתב אור קשתי בעיתון "הארץ" וברכה אמר בתגובה כי "נעלה את העניין הזה לסדר היום של ועדת החינוך, כנראה שהגזענות טורפת כל חלקה טובה במערכת החינוך. בפתח תקווה חרדים אשכנזים לא רוצים לקבל מזרחים ועומר, שקמה על אדמות הבדואים, בועטת בבניהם מחוץ לבית הספר". לדברי ברכה, "מה שראש הממשלה נתניהו מיישם בחקיקה גזענית בכנסת, מפנימים במערכת החינוך".

עבד אבו עליון, אביה של ג'דאן אחת התלמידות סיפר כי "בתחילת שנת הלימודים הלכנו לבית הספר בעומר על מנת לרשום את הילדה, ובית ספר קיבל אותה ללא בעיות. ביקשו מאתנו תשלום על סך 1,300 שקלים בהוראת קבע ותרגום של תעודות בית הספר שלה מערבית לעברית. העברנו את כל החומר הנדרש. הילדה נדרשה גם לעבור בחינות קבלה לבית הספר והצליחה בהן".

לדבריו, "יומיים לאחר תחילת שנת הלימודים התקשרה אלינו מנהלת בית הספר ואמרה לנו לא לשלוח את הילדה. שאלתי אותה מה עושים והיא שלחה אותי לסניף משרד החינוך בבאר שבע שם נאמר לי כי דרושה אישורה של מועצת תל שבע על מנת להעביר את הילדה לעומר. קיבלתי את האישור ממועצת תל שבע, חזרתי ופניתי הפעם לוועדת החינוך במועצת עומר שם נאמר לי כי בקשתי תישקל ותשובה תוחזר אליי בפקס. באותו יום קיבלתי פקס ששולל את קבלתה של בתי ללימודים בעומר. אני לא אשלח את הילדה ללמוד בתל שבע, היא לא רוצה ללמוד פה".

עומר: פועלים בהתאם לנהלים

מנגד, מועצת עומר טענה כי היא פועלת בהתאם להנחיות משרד החינוך אשר אוסרים עליה לקבל תלמידים שאינם נכללים באזור הרישום הרלוונטי, דוגמת המקרה של ג'דאן אבו עליון. ראש מועצת עומר, פיני בדש, אמר בתגובה כי "אותו עבד אבו עליון שלח את מזכירתו היהודית לרשום את ילדיו לבית הספר בשביל ל'שפר' את סיכויי ההרשמה, ולא היה לא את הכבוד לבוא בעצמו".

בדש טוען כי "כל שנה 100 תלמידים, ממגזרים שונים וממקומות שונים בדרום רוצים להתקבל לבית הספר שלנו. צריך לזכור שכמות הילדים גדלה בעומר בשנים האחרונות ואני מפצל ומשפץ כיתות על חשבון המועצה, ומסבסד לימודים לילדים במועצה בסדר גודל של 8,000-9,000 שקלים בשנה. אני מסבסד רק את ילדי עומר, ולא ילדים שלא רשאים על פי חוק ללמוד אצלי בבית הספר" הוא אומר.

ראש מועצת תל שבע, מוסא אבו עצא, אמר בתגובה לפרשה כי "יש לנו שלושה תיכונים במועצה ונשמח לקבל את הילדות ללמוד אצלנו. אני לא מבין למה המשפחות בחרו לא לשלוח את הבנות ללמוד בתל שבע, התיכונים שלנו טובים יותר משל עומר, ללא ספק. מעולם לא היו לנו בעיות עם עומר בנושא הזה, ראש המועצה פיני בדש, מקבל לבתי הספר שלו ילדים בדואים בלי בעיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully