וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל וחמאס לא חקרו כראוי פשעי עופרת יצוקה"

ועדת מומחים שמועצת זכויות האדם של האו"ם מינתה כדי לעקוב אחר יישום מסקנות דו"ח גולדסטון, קבעה שישראל וחמאס לא ערכו חקירות נאותות אודות טענות על פשעי מלחמה שבוצעו כביכול במהלך המבצע בעזה

ישראל וחמאס לא ערכו חקירות אמינות וראויות אודות טענות על פשעי מלחמה שבוצעו כביכול במהלך מבצע "עופרת יצוקה". כך הודיעה היום (שלישי) ועדת מומחים ליישום מסקנות דו"ח גולדסטון של המועצה לזכויות אדם של האו"ם בז'נבה.

"החקירה לא הושלמה במספר מקרים, או לוקה בחסר בצורה משמעותית מבחינת סטנדרטים בינלאומיים במקרים אחרים". כך מסר יו"ר ועדת המומחים העצמאיים, כריטסטיאן טומושאט.

ישראל סירבה לשתף פעולה עם הוועדה שמונתה בידי המועצה לחקור את התקדמות החקירות של הגורמים השונים בנוגע למבצע. היא הוקמה בחודש מרץ, לאחר שדו"ח גולדסטון האשים את ישראל וארגונים פלסטינים בביצוע פשעי מלחמה במהלך המבצע שנערך בתחילת 2009.

עד כה הגישה ישראל את תשובתה לדו"ח גולדסטון בשני דו"חות בהם נכללו פרטי חקירות מצ"ח שנפתחו בעקבות בדיקת צה"ל את מסקנות הדו"ח, וכן פירוט על צעדים שתנקוט ישראל ליישום מסקנות הדו"ח. בתשובתה השנייה של ישראל נטען, בין היתר, כי צה"ל יפעל להפחתת מספר הנפגעים בקרב אוכלוסיות אזרחיות במקרים של מלחמה ויגביל את השימוש בפצצות זרחן באזורים מאוכלסים.

בשבוע שעבר נורו לעבר המועצה האזורית אשכול מספר פצצות מרגמה. בבדיקה התברר ששלוש מהן היו פצצות זרחן. אין זו הפעם הראשונה בה חמאס יורה פצצות המכילות חומר זרחני. מספר פצצות דומות נורו במהלך מבצע "עופרת יצוקה" לעבר ישראל, ועל כן בצה"ל לא התייחסו לירי כשינוי משמעותי בהתנהלות חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully