וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוורטט דורש מישראל: האריכו את הקפאת הבנייה

בצל החששות לגבי עתיד המו"מ, הקוורטט יפציר בישראל להאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות. בהצהרה שתפורסם בוועידת האו"ם בניו יורק, תדרוש הקבוצה מהצדדים להימנע מ"פעולות פרובוקטיביות" ותציע לכנס פסגה בינ"ל במוסקבה

ימים ספורים לפני תום ההקפאה ובצל איומי פיצוץ המו"מ מהצד הפלסטיני, בקוורטט עושים מאמצים כבירים במטרה לשכנע את ישראל שלא לחדש את הבנייה בהתנחלויות. לפיכך, מדינות הקוורטט הבינלאומי למזרח התיכון יפרסמו היום (שלישי) הצהרה שתקרא למדינת ישראל להאריך את הקפאת הבנייה בשטחי הגדה המערבית. זאת על פי מסמך טיוטה שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס.

מדינות הקוורטט - המורכב מארצות הברית, רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם - יציינו כי להקפאה היתה השפעה "ראויה לשבח" במסגרת המאמצים לקידום תהליך השלום. "הקוורטט מזכיר כי להקפאת הבנייה הישראלית, שאושרה בחודש נובמבר לפני כעשרה חודשים, היתה השפעה חיובית, וקורא להמשכה", לשון ההצהרה. עוד צוין בהצהרה, כי הקוורטט קורא לכינוס פסגה בינלאומית במוסקבה, שתעסוק בנושא תהליך השלום במזרח התיכון. ההצרה לא נקבה בתאריך יעד לקיום הכינוס.

בהצהרה מפצירות מדינות הקוורטט בשני הצדדים להימנע מ"פעולות פרובוקטיביות ומרטוריקה מתסיסה". הקבוצה גינתה את התקריות האלימות שאירעו באחרונה בגדה המערבית, לרבות פיגוע הירי בשומרון בסוף אוגוסט, שהביא למותם של ארבעה ישראלים.

הקוורטט קורא עוד לישראל לאשר הקלות נוספות לאוכלוסייה הפלסטינית בגדה המערבית וברצועת עזה, ובמקביל פונה למדינות ערב להגביר את הסיוע הכלכלי שניתן לרשות הפלסטינית. לטענת הקוורטט, צעדים אלה הינם חיוניים עבור כלכלתה של המדינה הפלסטינית העתידית.

ישי: "לא מוכנים לעוד הקפאה"

ואולם, ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז בנאום וידאו ששודר בפני מנהיגים יהודים בארצות הברית, כי ישראל מצפה מהפלסטינים שלא להתנות את הישארותם במו"מ בהמשך הקפאת הבנייה. "אנו שמחים שהמגעים הישירים נפתחו בלא תנאים מקדימים, ומקווים כי הם גם ימשיכו בלא תוספת תנאים", אמר נתניהו.

גם יו"ר ש"ס השר אלי ישי הצהיר בריאיון לביטאון של מפלגתו, כי ישראל לא תסכים לדרישה להמשך ההקפאה. לדבריו," לא תהיה הקפאה לייט ולא הקפאה מלאה - ארץ ישראל צריכה לבנות ולהיבנות, נקודה".

ומנגד, אבו מאזן התייחס לסירובה של ישראל להאריך את ההקפאה, ואמר כי הוא יסכים להישאר במו"מ רק בתנאי שזו תוארך. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית מען, אבו מאזן הצהיר כי אם ההקפאה תוארך בחודש, כך גם צוות המו"מ הפלסטיני יישאר בשיחות למשך חודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully