וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעת לצרפת? תשכחי מלבישת בורקה בפומבי

מערכת וואלה! חדשות

14.9.2010 / 21:19

הסנאט הצרפתי אישר ברוב גדול את החוק האוסר על לבישת בורקה בפומבי. שרת המשפטים: "רעלת הפנים המלאה מעלימה את זהות האדם בזהות הקהילה"

תאגיד כאן

הסנאט הצרפתי אישר הערב (שלישי) את החוק האוסר על לבישת בורקה בפומבי. בכך אושר סופית החוק, אשר כבר קודם לכן קיבל את אישור הבית התחתון של הפרלמנט הצרפתי. כעת יועבר החוק לעיון מועצת החוקה הצרפתית.

העוברות על החוק ייקנסו ב-150 אירו או לחילופין יידרשו להשתתף בקורס אזרחות. "רעלת הפנים המלאה מעלימה את זהות האדם בזהות הקהילה", אמרה שרת המשפטים מישל אליוט מארי לפני ההצבעה, בה עבר החוק ברוב של 246 בעד לעומת מתנגד אחד. "היא קוראת תיגר על המודל הצרפתי של אינטגרציה המבוססת על קבלת ערכי החברה שלנו". רוב חברי האופוזיציה בצרפת נמנעו בהצבעה במחאה.

אליוט מארי הוסיפה כי לאיסור לבישת הבורקה אין קשר לדת. לדבריה, החוק מאשר מחדש את הערכים הצרפתים של שוויון וכבוד לכל האינדיבידואלים וימנע נשים מלהפוך לחברות חסרות פנים של קהילה אתנית. החוק אוסר על נשים מ"ללבוש בפומבי ביגוד הנועד לכסות את הפרצוף". הוא ייכנס לתוקפו בעוד כשישה חודשים.

לפי החוק, הכופה על אדם לכסות את פניו ייענש בשנת מאסר וקנס של 30 אלף אירו. החוק אינו תקף לגבי קרנבלים ואירועים אומנותיים. תומכי החוק אומרים כי הבורקה, אשר מכסה את כל הגוף מכף רגל ועד ראש והחיג'אב, אשר משאיר רק את העיניים גלויות משפיל נשים והוא איום לביטחון הלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully