וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בליכוד לרה"מ: אל תתקפל, סיים ההקפאה

פנחס וולף

13.9.2010 / 23:06

באירוע שערך השר סילבן שלום לקראת יציאתו של ראש הממשלה לפסגה בשארם א-שייח' קראו הנוכחים לנתניהו לחדש את הבנייה בהתנחלויות. "אין לנו זכות להוריד את דגל ההתיישבות לחצי התורן"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

ערב צאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בשארם א-שייח', ערך המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, אירוע הרמת כוסית בגני התערוכה בתל אביב בהשתתפות מאות חברי ליכוד, בהם גם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, השר יוסי פלד, חברי כנסת וראשי רשויות. הנוכחים בכנס דרשו מנתניהו להפסיק את הקפאת הבנייה ב-26 בספטמבר, כפי שהכריזה בעבר הממשלה.

השר שלום קרא לראש הממשלה לחדול מההקפאה במועדה - ולא מפלגת הליכוד תיענש על כך בקלפי. לדבריו, "אחד הדגלים המרכזיים של הליכוד זה ההתיישבות. 'הרבה אלוני מורה' אמר מורנו ורבנו מנחם בגין", אמר שלום, "דגל ההתיישבות היה תמיד בראש התורן, ואין לנו זכות להוריד אותו לחצי התורן".

ריבלין אמר באירוע כי, "ראש השנה ויום הכיפורים הם ימים של חשבון נפש לאומות העולם. אומות העולם יעשו חשבון נפש, ובעיקר ידידתנו מארה"ב וידידנו מאירופה - האם אפשר ללחוץ על ישראל בלי להביא למצב שבו אנשים יחשבו שאפשר לחסלה. ואני יודע שבין כסה לעשור עלינו לומר באמירה אמיתית ולעומתית לעולם: 'הרף לכם. ירושלים היא הערובה היחידה שלנו לחיות בארץ הזאת, והיא תוכל לשמש סמל לשלום רק אם תהיה בה ריבונות אחת".

לדברי יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין, "חובתנו להשאיר לדורות הבאים מדינה רחבה ובנויה. לא מתקפלים בפני רוח ולא כל היום מתקפלים. זאת הארץ שלנו, לא של מישהו אחר וכאן אנחנו נהיה. אנחנו אחריך כדי שתלך בדרך הליכוד, בדרך שלנו, בדרך של בנייה. הקפאת הבנייה היא לא אנושית, לא מוסרית, לא ציונית ולא יהודית והבטחת שהדבר הזה נפסק עכשיו ולא ישוב עוד".

יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין הצהיר: "חטאנו לפניך אלוהים שבשמים שהקפאנו את הבנייה. אנחנו מגבים את ראש הממשלה לקראת הנסיעה. אתה השליח שלנו לומר לכל העולם מה שעם ישראל בחר. נבחרנו לצמיחה, לבנייה, להגן על ארץ ישראל. יש לך גיבוי מלא לכך מכל עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully