וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכומר הודיע: "לא אשרוף ספרי קוראן"

סופה של הסאגה? הכומר טרי ג'ונס שאיים לשרוף היום ספרי קוראן במחאה על הקמת מסגד במתחם הגראונד זירו חזר בו מכוונותיו. "לא אשרוף ספרים, לא היום ולא אי פעם", הבהיר הכומר

הכומר מפלורידה טרי ג'ונס חזר בו שוב והבהיר כי אין בכוונתו או בכוונת הכנסייה שלו לשרוף ספרי קוראן "היום, או אי פעם". ג'ונס, שטס הלילה (שבת) לניו יורק על מנת להיפגש עם האימאם שאחראי על בניית המסגד השנוי במחלוקת בסמוך לגראונד זירו, התראיין לתוכנית הבוקר של רשת NBC והבהיר כי הוא מבטל את תוכניתו לשרוף ספרי קוראן.

ג'ונס הבהיר כי הוא בכל זאת מצפה להיפגש עם האימאם פייסל עבד אל-ראוף, האחראי על הקמת המסגד, ולנסות לשכנע אותו להעתיק את המסגד למיקום אחר. "כרגע אין פגישה", הוא הבהיר, "יש רק תקווה שפגישה כזו תתקיים".

ארצות הברית מציינת היום תשע שנים למתקפת הטרור שאירעה ב-11 בספטמבר וגבתה את חייהם של 2,977 בני אדם. מעל אירועי הזיכרון ריחפה עד כה העננה בעקבות הכרזתו של ג'ונס, לציין את האירועים בשריפת ספרי קוראן, זאת כמחאה על הכוונה להקים מסגד בסמוך ל"גראונד זירו" - מתחם הריסות מגדלי התאומים.

ג'ונס שינה את דעתו מספר פעמים לגבי שריפת ספרי הקוראן עוד קודם להכרזתו האחרונה. טרם ההכרזה, ניסו אמצעי התקשורת בארצות הברית למזער את הנזק הצפוי במידה ואכן היה מתקיים אירוע שריפת הספרים. רשת פוקס האמריקאית הודיעה כי היא אינה מתכוונת לסקר את האירוע כלל, אם אכן יתקיים. גם סוכנות הידיעות AP הודיעה כי אינה מתכוונת להציג תמונות או קול של האירוע, כמו גם לא לפרסם תיאורי טקסט מפורטים של השריפה עצמה.

טקס בגראונד זירו

על רקע סערת שריפת הספרים, יציינו אזרחי ארה"ב תשע שנים למתקפת הטרור במספר אירועים ברחבי המדינה. שלושה טקסים רשמיים ייערכו לציון האירועים: הנשיא ברק אובמה ישתתף בטקס הרשמי שייערך בפנטגון, סגן הנשיא ג'ו ביידן ישתתף בטקס הזיכרון המרכזי ב"גראונד זירו" בניו יורק, ואילו רעייתו של הנשיא מישל אובמה וכן לורה בוש, רעייתו של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש, ישתתפו בטקס שייערך בשנקסוויל פנסילבניה, מקום התרסקות טיסה 93.

בטקסים יוקראו שמות ההרוגים במתקפה. הטקס המרכזי בניו יורק יחל בדיוק בשעה 08:46 (שעון ארה"ב), השעה המדויקת בה פגע המטוס שנחטף על ידי אנשי ארגון אל-קאעדה במגדל הצפוני של מרכז הסחר העולמי. 17 דקות אחר כך, יציינו בטקס את פגיעת המטוס השני במגדל הדרומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully