וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ממתקפות טרור בשל שריפת ספרי הקוראן

הסערה סביב הכוונה לשרוף ספרי קוראן ב-11 בספטמבר נמשכת: מחלקת המדינה האמריקאית והאינטרפול הזהירו ממתקפות טרור ברחבי העולם עקב שריפת הספרים

חשש בעולם המערבי מפני פעולות מחאה אלימות נגד שריפת ספרי הקוראן המתוכננת ב-11 ספטמבר: מחלקת המדינה האמריקאית פירסמה הערב (חמישי) אזהרה לתיירים אמריקנים ברחבי העולם מפני הפגנות אנטי-אמריקאיות בעקבות כוונתו של הכומר טרי ג'ונס מפלורידה לשרוף ספרי קוראן ב-11 בספטמבר.

באזהרת המסע מטעם מחלקת המדינה נכתב, כי "הפוטנציאל להפגנות ומחאות נוספות, חלקן אף אלימות, נותר גבוה". עוד נכתב בהודעה כי תיירים אמריקאים מתבקשים להימנע מלהגיע למקומות בהן יכולות להתרחש הפגנות.

גם המשטרה הבינלאומית, האינטרפול, פירסמה מוקדם יותר הערב אזהרה דומה לממשלות ברחבי העולם. "אם ההצעה של הכומר האמריקאי לשרוף ספרי קוראן תתממש, קיים סיכוי סביר שיתקיימו מתקפות אלימות על אזרחים חפים מפשע", נכתב בהודעה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה גינה היום את הכוונה לשרוף ספרי קוראן ואמר כי אם היוזמה תצא לפועל, היא תשמש את ארגוני הטרור ככלי לגיוס מתנדבים. אובמה קרא לכומר, טרי ג'ונס, לשוב בו מכוונתו.

"זה מכרה זהב למאמצי הגיוס של אל קעאדה", אמר הנשיא האמריקאי בתוכנית הבוקר של רשת ABC, "הדבר יכול לגרום לעלייה במעשי האלימות במקומות כמו פקיסטן ואפגניסטן. ייתכן גם ותחול עלייה בשיעור ההתנדבות של פעילים שמוכנים לפוצץ עצמם בערים אמריקאיות או אירופיות", אמר אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully