וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: 2 ספינות טבעו, חשש לחיי מאות נוסעים

חשש לחייהם של מאות בני אדם, בעקבות שני מקרים של טביעת ספינות נוסעים בקונגו. 70 בני אדם נהרגו לאחר שספינתם פגעה בסלע. ספינה אחרת עלתה באש, וגורל מאות נוסעיה אינו ברור

צירוף מקרים איום בקונגו. חשש לחייהם של מאות בני אדם ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו בעקבות שתי תאונות ימיות נפרדות שאירעו במדינה שבמרכז יבש אפריקה. עדי ראייה סיפרו כי 70 בני אדם נהרגו בטביעת ספינת נוסעים בנהר ה"רופי" ביום שבת. בתאונה שאירעה מספר שעות לאחר מכן, שריפה פרצה בספינה שלסיפונה היו מאות בני אדם. האש גרמה לשקיעתה של הספינה, וכעת קיים חשש כבד לגורל הנוסעים.

התקרית הראשונה אירעה בשבת בבוקר. ספינה שעל סיפונה היו כ-100 בני אדם פגעה בסלע שבנהר ה"רופי", והחלה לשקוע במים. גורמים מקומיים סיפרו לסוכנות הידיעות הסינית כי כ-70 מהנוסעים טבעו למוות, ומהמים נמשו עד כה רק כ-15 ניצולים. גורם רשמי במחוז אקווטור שבו עובר הנהר הרחב, הוסיף כי הספינה פגעה בסלע בעת שהפליגה בחשכה מוחלטת ובלא אמצעי תאורה מתאימים. לדבריו, הרשויות המקומיות יפעלו להבאתם לדין של הגורמים האחראים לתאונה.

לאחר מספר שעות, ספינה אחרת עלתה באש ובעקבות כך שקעה במי הנהר "קסאי" שבמזרח קונגו. על פי הערכות, על סיפונה של הספינה היו כמאתיים בני אדם, וקיים חשש כבד לחייהם. גורמים רשמיים בקונגו מעריכים, כי הנוסעים נשרפו בעוד חיים ועוד בטרם שקעה הספינה. בתוך כך, לא ברור בשלב זה מה מספרם המדויק של הנוסעים שהיו על הספינה. עדי ראייה, הטוענים כי ליוו את הספינה בצאתה לדרך, סיפרו כי היא היתה "עמוסה לגמרי ומלאה עד אפס מקום".

"דייגים בזזו את ספינה במקום לסייע"

נוסעת אשר הספיקה לרדת מהספינה באחת מעצירות הביניים שביצעה, סיפרה כי "על הספינה היו מאות בני אדם, והיא עגנה למשך 10 דקות כדי לאפשר לנוסעים נוספים לעלות". לדבריה, לא ניתן לאמוד במדויק את מספר האנשים שהיו על הספינה מכיוון ש"היא היתה עמוסה כמו שוק הומה אדם". עוד סיפרה האישה, כי ספינות דייגים הגיעו לאזור הספינה, אך במקום לסייע לאנשים שהיו במים, הם החלו לבזוז את השלל שהאש לא הספיקה לכלות.

בעליה של הספינה אמר כי הספינה עצרה לשם תדלוק, ובשלב זה פרצה האש. הוא סיפר כי ניסה ליצור קשר עם עובדיו שהיו על הספינה, אך ללא הצלחה. בתוך כך, המשטרה עיכבה לחקירה שני בני אדם במטרה לבדוק את נסיבות פריצת האש. קיים חשד כי הדליקה פרצה בעקבות חוסר זהירות ובשל ליקויים בטיחותיים.

תאונות מסוג זה אינן נדירות בקונגו, ובאחרונה הן גבו את חייהם של מאות בני אדם. במהלך חודש יולי, כ-80 בני אדם נהרגו לאחר שהמעבורת עליה היו פגעה בסלעים ושקעה במים, ובחודש מאי עשרות בני אדם נהרגו אף הם בתאונה דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully