וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אחרי שארם, השיחות יעברו לירושלים

הודעה שפירסמה מחלקת המדינה האמריקאית חשפה כי אבו מאזן ונתניהו צפויים להיפגש ב-14 לחודש בשארם א-שייח' שבמצרים, ויום לאחר מכן בירושלים. קלינטון ומיטשל יגיעו לארץ על מנת לפקח

שיחות השלום בין ישראל והרשות הפלסטינית, שצפויות להיפתח בשבוע הבא, יגיעו גם לירושלים, כך חשפה הערב (ראשון) מחלקת המדינה האמריקאית בהודעה שפירסמה. על פי ההודעה, מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, תגיע לאזור על מנת להשתתף בשיחות שיתקיימו בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות אבו מאזן. בהודעה נכתב כי השיחות ייחלו בשארם א-שייח', כפי שפורסם כבר בהתאם למה שנקבע עם השקת השיחות בוושינגטון, וכי אחר כך "ימשיכו הצדדים לירושלים לדיונים נוספים יום לאחר מכן".

בהתאם למסגרת שסוכמה עם השקת השיחות בוושינגטון, ייפגשו נתניהו ואבו מאזן ב-14 לחודש בשארם א-שייח' שבמצרים. כעת מתברר, כי השניים ייפגשו יום מאוחר יותר בירושלים. בהודעה שפירסמה מחלקת המדינה נכתב עוד כי "קלינטון תצטרף למשא ומתן יחד עם השליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל".

לאחר השקת המשא ומתן, סיפר מיטשל כי בעקבות הפגישה בשארם א-שייח', ייפגשו ייפגשו אחת לשבועיים בכדי להתקדם במשא ומתן. השליח המיוחד הוסיף ואמר כי הפגישה בין אבו מאזן ונתניהו בוושינגטון הייתה "פרודוקטיביות ושיקפה נכונות של שני הצדדים להתקדם". הוא הוסיף שארצות הברית תשים את "מלוא כובד משקלה" בתמיכה במשא ומתן.

חבר הוועד המרכזי של פתח, נביל שעת', חשף בסוף השבוע כי צוותי המשא ומתן מהצד הישראלי והפלסטיני ייפגשו ביריחו כבר מחר לצורך פגישת הכנה לפתיחת המשא ומתן הישיר. על פי שעת', בפגישה ינכחו שני ראשי צוותי המשא ומתן, סאיב עריקאת מהצד הפלסטיני ויצחק מולכו מהצד הישראלי, והיא תיערך תחת פיקוח אמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully