וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק במסר מרגיע: אמשיך לשתף פעולה עם אשכנזי

לקראת הצבעת הממשלה על מינויו של יואב גלנט לרמטכ"ל ה-20 של צה"ל, דחה שר הביטחון את הטענות לפיהן הוא מנסה לגרום לרא"ל אשכנזי להקדים את פרישתו מצה"ל

הממשלה צפויה לאשר הבוקר (ראשון) את מינויו של אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט לרמטכ"ל ה-20 של צה"ל, בהתאם להמלצת שר הביטחון אהוד ברק. במקביל, הוועדה בראשות האלוף במיל' יצחק בריק לבדיקת פרשת המסמך המזויף תחל הבוקר בעבודתה.

בתגובה לביקורת שנמתחה בצה"ל על הקמת ועדת בריק, אמר הבוקר ברק כי לא היה צריך למנות את הוועדה אילו ננקטו כל הפעולות המתבקשות לטיפול בקצינים המעורבים בפרשת המסמך. בראיון לגלי צה"ל הצהיר ברק: "יש לי אחריות לוודא שהמערכת הזאת, מעבר לקביעות של המשטרה, בוחנת את עצמה ובודקת מה צריך לעשות כדי שדברים כאלה לא יישנו, ואני אעשה את זה".

בתגובה לטענה כי הוא מעוניין להביא לקיצור כהונת הרמטכ"ל הנוכחי גבי אשכנזי, אמר שר הביטחון: "לדברים אין שחר. אמשיך לשתף פעולה עם גבי אשכנזי. מדובר במטכ"ל מצוין שיכול לעבוד יחד". ברק גם שלל את האפשרות שתגובתו לפרשת המסמך נבעה מהתקרבותו לסוף הקריירה הפוליטית שלו.

לשכת שר הביטחון מסרה אתמול כי בישיבת המטכ"ל שנערכה ביום חמישי לכבוד השנה החדשה, תיאר ברק את שיקוליו לבחירתו של יואב גלנט כרמטכ"ל הבא. ברק הסביר כי "בנסיבות שנוצרו היה הכרח להחליט על המינוי באופן מהיר, וזו היתה בחירת 'בעיה של עשירים' – הרבה מועמדים ראויים, גם מחוץ לרשימת חמשת המועמדים הרשמיים. הייתי צריך לבחור אחד, והגעתי למסקנה שהבחירה הנכונה היא יואב".

בנוסף, ברק צפוי להביא היום לאישור הממשלה את הצעתו לקצר את כהונת הרמטכ"ל לשלוש שנים עם אפשרות להארכה בשנה נוספת. החלטת הממשלה תשנה את הנוהג הקיים, שיזם שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ לקראת כהונת הרמטכ"ל הנוכחי רא"ל גבי אשכנזי. על פי הנוהג הנוכחי, הרמטכ"ל מכהן ארבע שנים, כאשר במצב חירום ניתן להאריך את כהונתו בשנה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully