וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: "נתניהו מנסה לבזבז זמן"

5.9.2010 / 0:04

ראש צוות המו"מ הפלסטיני סאיב עריקאת אמר כי רה"מ נתניהו ניסה לגרום לסחבת כשהציע להקים ועדות משותפות שידונו בנושאים המרכזיים. לשכת נתניהו הכחישה כי הציע להקים צוותים כאלה: "הדברים לא היו ולא נבראו"

ראש מערך ההסברה הלאומי ניר חפץ הכחיש אמש (שבת) את טענות הפלסטינים לפיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע להקים 12 צוותי משא ומתן. לדברי חפץ, "הדברים לא היו ולא נבראו. ההפך הגמור הוא הנכון. ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לפלסטינים לקיים משא ומתן מואץ בין המנהיגים אחת לשבועיים ובין פגישות המנהיגים להתדיין בצוותים מועטים, מצומצמים ודיסקרטיים כדי להתקדם ברצינות ובאחריות להסדר שלום. ראש הממשלה נתניהו אמר במפורש כי 'מה שנחוץ לקידום השלום כעת הוא לא ים של צוותים אלא הכרעות של מנהיגים'", אמר חפץ.

מוקדם יותר אתמול אמר ראש צוות המשא ומתן ברשות הפלסטינית, סאיב עריקאת כי הפלסטינים דחו את מה שהגדירו כהצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - להקים 12 ועדות משותפות שיעסקו בנושאים מרכזיים למו"מ. לדברי עריקאת הפלסטינים דחו את הצעתו של נתניהו מכיוון שברצונו להתמהמה ולא לנהל משא ומתן. "הוא צריך לקבל את ההחלטות הנדרשות", אמר.

עריקאת הוסיף כי הנושאים שעל סדר היום נקבעו כבר בוושינגטון וכי הם יכללו את: ירושלים, ההתנחלויות, הגבולות, הפליטים, המים, הביטחון, ושחרור עצורים וכי לוחות הזמנים נקבעו ל-12 חודשים. עריקאת הבהיר כי זהו לא זמן למשא ומתן אלא זמן לקבלת החלטות "באשר לכל סוגיות הסדר הקבע".

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי עריקאת קרא לישראל לפנות את ההתנחלויות בגדה המערבית כחלק מהסכם השלום. "כאשר ישראל חתמה על הסכם שלום עם מצרים היא פינתה את סיני, כאשר החליטה על נסיגה חד צדדית מעזה פינתה את ההתנחלויות שם. אני מקווה שישראל מבינה שצריך לפנות גם את ההתנחלויות בגדה המערבית במסגרת הסכם שלום. שלום והתנחלויות הם קווים מקבילים ולעולם לא ייפגשו".

בניגוד לעריקאת מזכ"ל הליגה הערבית, עמר מוסא, כן מגלה אופטימיות באשר לעתיד המשא ומתן. אתמול אמר מוסא כי "סבב השיחות הזה יהיה האחרון". מוסא אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "אנו רואים את המשא ומתן מתחיל, בואו וניתן לו הזדמנות". לדבריו, העולם הערבי מוכן לשלום מלא עם ישראל בתמורה לנסיגה מהשטחים הכבושים, בהם מזרח ירושלים. במסיבת עיתונאים שנערכה באיטליה, אמר מוסא, כי "אין אלטרנטיבה אחרת מלבד ללכת קדימה ולהמשיך ולהשיג שלום אמיתי".

(עדכון ראשון: 21:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully