וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: להעמיד לדין את הרפז על זיוף המסמך

איילה חננאל

1.9.2010 / 10:39

לדברי המשטרה, נמצאה תשתית ראייתית לכאורה להגשת כתב אישום נגד סא"ל במיל' בועז הרפז בגין זיוף בנסיבות מחמירות של "מסמך גלנט". הרפז שוחרר הבוקר למעצר בית בתנאים מגבילים למשך עשרה ימים

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את סגן אלוף (במיל') בועז הרפז בגין זיוף בנסיבות מחמירות של המסמך שזכה לכינוי "מסמך גלנט". מהמשטרה נמסר הבוקר (רביעי), כי נמצאה תשתית ראייתית לכאורה להגשת כתב אישום נגד הרפז וכי התיק בעניינו יועבר לטיפולה של פרקליטות המדינה.

במקביל, הרפז שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים לתקופה של עשרה ימים. במסגרת ההגבלות נאסר על הרפז למסור לאמצעי התקשורת את גרסתו לאירועים וליצור קשר עם מעורבים אחרים בפרשה. בנוסף, עליו להפקיד את דרכונו ונאסר עליו לצאת מהארץ למשך 90 ימים. ההחלטה על השחרור התקבלה בעקבות הסכמה אליה הגיעו פרקליטיו של הרפז וחוקרי היאחב"ל.

פרקליטו של הרפז טען בתחילת השבוע, כי מרשו חזר בו מהודאתו כי הוא עומד מאחורי הזיוף. לטענת עו"ד יחיאל וינרוט, הרפז "נשבר מלחץ המעצר ולכן הודה". במהלך חקירתו מסר הרפז מספר גרסאות בנוגע לזיוף המסמך. בתחילה הוא הכחיש כל קשר לזיוף, בהמשך טען כי המסמך הגיע לידיו מגורם שהוא אינו יודע לנקוב בשמו. לבסוף, הודה הרפז בזיוף המסמך והצהיר כי עשה זאת לבדו וללא עזרתם של אחרים. את גרסתו האחרונה מתקשים במשטרה לקבל. לפיכך, חוקריו של הרפז ביקשו ממנו לעבור בדיקת פוליגרף ולחתום על הסכם "עד מדינה" בתמורה להפללתם של שותפיו לזיוף, אך הרפז סירב לכך.

ביום שני התייחס הרמטכ"ל גבי אשכנזי לראשונה באופן מפורט להתגלגלות המסמך למשרדו בפני פורום מטכ"ל. אשכנזי אמר לאלופים: "לא פרסמתי את דבר קיום המסמך כדי למנוע את המתרחש בשבועות האחרונים. במהלך כל החודשים, המסמך נמצא בחדרו של אל"מ ארז וינר (עוזרו של אשכנזי), ארז שיתף את המסמך ואת תוכנו עוד מספר קצינים והתייעץ עמם, וזאת ללא ידיעתי ועדכוני. בין אלה היה אל"מ (במיל') גבי סיבוני, שמאוחר יותר בחר על דעתו ללא אישורי להעביר את המסמך לתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully