וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים נרצחו בפיגוע, 7 ילדים נותרו יתומים

יצחק וטלי איימס שנהרגו בפיגוע ליד חברון הותירו מאחור שישה יתומים. כוכבה אבן חיים שנהרגה אף היא הותירה מאחור בעל וילדה בת 10. אבישי שינדלר התחתן רק לפני כשנה

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

אבל כבד ירד הלילה (רביעי) על היישוב בית חגי לאחר פיגוע הירי שאירע ליד חברון בו נהרגו ארבעה מבני היישוב. הארבעה, יצחק וטלי איימס, כוכבה אבן חיים ואבישי שינדלר, הותירו מאחוריהם משפחות שלמות, בהן גם שבעה ילדים יתומים. צוותים גדולים של פסיכולוגים ואנשי סיוע הגיעו לסייע למשפחות השכולות.

יצחק וטלי איימס עלו מרוסיה לישראל. טלי, בת ה-45, הייתה מנהלת חשבונות. יצחק, בן ה-47, עבד כגנן ומאבטח עד שנשקו הוחרם לפני כחצי שנה בעקבות הפרות סדר בהן היה מעורב. מאז שהוחרם פעל יצחק להשיב לו את נשקו. בני הזוג הותירו מאחוריהם שישה ילדים: דניאל בן 24, רות בת 19, אריאל בן 16, רוחמה בת 12, הודיה בת 9, ועוז בן 5. לבני הזוג יש גם נכד.

מכר של יצחק וטלי איימס סיפר על המשפחה. לדבריו, הם היו משפחה "שקטה ואהובה ביישוב. יצחק היה ראשון לכל דבר. העביר את משפתחו לגוש קטיף שנה לפני הפינוי והיה מסור כולו להר הבית. בזמנו הפנוי היה לומד תורה. נלחם על זכויות יהודים בהר הבית, אך לקחו לו את הנשק לפני חצי שנה בגלל גחמה על פעילותו, ומאז הוא הסתובב ללא נשק וחש שהפקירו אותו. אם היה לו נשק האירוע יכול היה להימנע. הוכח שהפקירו אותו ואת משפחתו".

כוכבה אבן חיים, בת ה- 37, עבדה כגננת לחינוך מיוחד ביישוב אפרת. היא הותירה מאחוריה בעל וילדה בת 10. אבישי שינדלר, בן ה- 24, התחתן לפני כשנה. הוא השתחרר מהשירות הצבאי לפני שנה והיה תלמיד בישיבת שבי חברון.

"ההלם וההפתעה גדולים"

"אירוע כזה רק מעמיק את שורשינו פה", אמר קובי שמול תושב בית חגי וחבר של המשפחות. "ההלם כאן הוא גדול מאוד ולאור השקט הביטחוני היחסי שהיה כאן, ההפתעה היא גדולה. לצד זה הזעם הוא אדיר. אנו חשים חסרי אונים מאז שממשלת אולמרט פתחה את המחסומים ואנו הזהרנו מפני אפשרות של ביצוע פיגועים. אנו לפני ראש השנה ואני מייחל ומצפה שאותם פעילים שרודפים אותנו מהשמאל יבואו לנחם אותנו כי הם אחים שלנו, ומעבר לכך אנו מצפים מראש הממשלה שעומד בימים אלה להיפגש עם האיש שמנהיג את אותם מחבלים שביצעו הלילה את הפיגוע לקום ולחזור הביתה ולבוא לנחם את המשפחות. זה הדבר היחיד הנורמלי שמנהיג יהודי צריך לעשות".

בבית משפחת איימס התאספו חברי המשפחה, וכעת צוותי חירום של המועצה המקומית דרום הר חברון מנסים לתאם עם המשפחה היכן ישולבו הילדים בימים הקרובים. "יש לנו כאן צוות חירום ישובי ואזורי לטיפול במשפחה אבל הדם עוד לא יבש ועוד מוקדם מדי כדי לבחון את המשך הדרך. אנחנו נשנס מותניים ביחד עם הקהילה והמשפחה הקרובה על מנת שלמשפחה יהיה את כל הדברים להם הם זקוקים ואת כל התמיכה לה הם זקוקים", אמר צביקי בר חי ראש המועצה האזורית דרום הר חברון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully