וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים שהצטלמו עם פלסטיני הואשמו בהתעללות

יהושע בריינר

30.8.2010 / 18:33

שלושה חיילים בנח"ל החרדי מואשמים כי בעת שעצרו פלסטיני בכפר בגדה, הם כפתו אותו והצטלמו כאשר נשקם מכוון לעבר חזהו. בין העבירות המיוחסות להם: התעללות ושימוש בלתי חוקי בנשק

כתב אישום הוגש הערב (שני) לבית הדין הצבאי ביפו נגד שלושה חיילים בנח"ל החרדי שהצטלמו עם פלסטיני כפות. העבירות המיוחסות להם: שימוש בלתי חוקי בנשק, התעללות והתנהגות שאינה הולמת.

לפני כשבוע נעצרו ארבעה חיילים בנח"ל החרדי, לאחר שהתגלו תמונותיהם לצד פלסטיני כפות כשנשקם מופנה לכיוונו. על פי האישום, שהוגש לבסוף רק נגד שלושה מהם, במהלך פעילות של מעצר מבוקשים באחד הכפרים בגדה, עצרו הארבעה פלסטיני חשוד, כפתו אותו וכיסו את עיניו בפלנלית. זאת במסגרת הנהלים הקבועים.

בדרך חזרה מהכפר, לאחר המעצר, הצטלמו לפחות שלושה מהם עם העצור, כאשר נשקיהם האישיים מכוונים כלפיו. התמונה לא הועלתה לרשת האינטרנט, אלא התגלתה באחרונה במקרה.

עורך הדין שלומי ציפורי, המייצג את אחד הנאשמים, אמר כי "מה שקורה פה נראה כמו היסטריה של צה"ל. מדובר בחייל שפעם ראשונה בחייו מבצע מעצר של פעיל חמאס ונורא מתלהב ורוצה להנציח את המעצר הזה. אין פה התעללות. צה"ל יודע כשקורה משהו קיצוני לעצור, להסביר, להגיד שהתמונות הללו יכולות להזיק ולפגוע. לא צריך לעצור אותם, ודאי שלא צריך להפוך אותם לעבריינים. יש כאלה שבהתחלה נעצרו רק משום שהם צילמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully