וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה: "שהקב"ה יכה בפלסטינים וימותו"

מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס התייחס בדרשה שנשא במוצאי שבת לפתיחת המשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים ואמר כי "אבו מאזן וכל הרשעים האלה, שייאבדו מן העולם, יכה בהם הקדוש ברוך הוא מכת דבר, בהם ובפלסטינים האלה רשעים צוררי ישראל"

מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף התבטא אמש (שבת) באופן מעורר מחלוקת כשהתייחס בדרשת מוצאי השבת שנשא לפתיחה בשיחות הישירות השבוע בין ישראל והרשות הפלסטינית. בגלי צה"ל דווח כי הרב אמר בדרשה כי "שייתמו אויבנו משונאינו, אבו מאזן וכל הרשעים האלה, שייאבדו מן העולם, יכה בהם הקדוש ברוך הוא מכת דבר, בהם ובפלסטינים האלה רשעים צוררי ישראל".

אין זו ההתבטאות הקיצונית הראשונה של הרב. המנהיג לפני כשנה התבטא הרב באופן יוצא דופן ברשתו בנושא השואה ואמר: "אין לך פורענות שבאה לישראל, אלא אם כן יש בה מאותו החלק של העוון של העגל. כל הצרות שיש לנו מדורי דורות – האינקוויזיציה, השואה וכל הדברים האלה יש בהם חלק מהעוון של העגל".

לדברי הרב, "אנחנו מאמינים בגלגול נשמות. למה היתה השואה... אוי לנו כי חטאנו, זה בגלל גלגול נשמות שחטאו. אין בדורנו נשמה חדשה. כל אלו המסכנים שהיו בשואה אנו שואלים מדוע נענשו ככה". התשובה שנותן הרב לשאלה: "נשמות של הדורות הקודמים".

בשנים האחרונות אמר מנהיג ש"ס דברים רבים שעוררו סערות ציבוריות ואילצו את מקורביו לצאת להגנתו בדרך כלל בטענה שהוא לא הובן כהלכה. לפני כשנה וחצי, שלושה ימים לפני הבחירות לכנסת, השתלח הרב עובדיה יוסף במפלגתו של אביגדור ליברמן ישראל ביתנו. בדרשתו השבועית אמר אז הרב עובדיה כי "תמיכה במפלגה הזאת, כמוה כתמיכה בשטן וביצר הרע".

לפני כשנתיים התבטא יוסף בנוגע למערכת החינוך החילונית. יוסף אמר כי "המורים החילוניים הם חמורים. צריך להוסיף להם ח' בגלל זה". הוא הוסיף כי המורים במערכת החינוך החילונית "לא יודעים כלום, לא שבת ולא מועד" וציין כי "מה מלמדים? מלמדים אותם היסטוריה וכל מיני קשקושים של אומות העולם, זה הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully