וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לישראל: "ייקח לאירן שנה להגיע לפצצה"

יועץ בכיר בממשל אובמה אמר כי הבית הלבן הבטיח לישראל שתהליך ייצור הנשק הגרעיני באירן לא יסתיים בשנה הקרובה. בארה"ב מאמינים כי הערכה זו תפחית במידה ניכרת אפשרות של תקיפה ישראלית

יום לפני שרוסיה תתחיל להזין דלק גרעיני לכור האירני בבושהר, הבית הלבן מנסה להרגיע את ירושלם. עיתון "הניו יורק טיימס" דיווח היום (שישי) כי הממשל האמריקאי הבטיח לישראל שתהליך ייצור הנשק הגרעיני באירן ייקח לא פחות משנה. לפי הדיווח, בכירים בבית הלבן טוענים כי ההערכה שנתנו בדבר לוח הזמנים של הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית תפחית את הסיכויים לתקיפה ישראלית במתקני הגרעין באירן.

גארי סאמור, יועצו בנושאי גרעין של הנשיא האמריקאי ברק אובמה, אמר לעיתון כי "אנו מאמינים כי יש לאירנים טווח זמן של כשנה". לדבריו, הבית הלבן מאמין שהפקחים הבינלאומיים הנמצאים באירן "יעלו" על ההתקדמות האירנית בהעשרת האורניום בתוך שבועות. הוא הוסיף כי תרחיש זה יותיר לוושינגטון ולירושלים די זמן לבחון את אפשרויות הפעולה השונות, לרבות תקיפה צבאית במתקני הגרעין של אירן. "שנה אחת היא הרבה זמן", הוסיף.

העיתון מדווח עוד כי בכירים בארה"ב סבורים שאירן "עוד רחוקה מאוד" מהנחת ידיה על נשק גרעיני. העיתון מצטט את הגורמים באומרם כי "קיימות עדויות לשיבושים מתמשכים בתכונית הגרעין האירנית", תקלות אשר עתידות להשהות את פיתוח הנשק הגרעיני במדינה. יועצו של אובמה אמר בנושא קצב התקדמות פיתוח הנשק הגערעיני כי "או שלאירנים אין ציוד הולם, או שהם סובלים מכשלים טכניים חמורים".

"אירן מוכנה לשוב למו"מ"

בתוך כך, נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אותת כי מדינתו עשויה לשקול להפסיק את העשרת האורניום. בראיון לעיתון יפני, אמר הנשיא האירני, כי "אירן מוכנה לשוב למשא ומתן בסוף אוגוסט או תחילת ספטמבר". לדבריו, "אנו מבטיחים להפסיק להעשיר אורניום לרמה של 20% אם נקבל אספקה של דלק. יש לנו הזכות להעשיר אורניום. אירן מעולם לא חרחרה מלחמה או רצתה בפצצות גרעין".

למרות שלא ייחשב למבצעי בשלב זה, מחר יהפוך הכור הגרעיני בבושהר שבאירן לפעיל באופן רשמי, זאת לאחר שרוסיה הודיעה כי תתחיל להזין דלק לתוכו. דובר סוכנות הגרעין הרוסית אמר בשבוע שעבר כי ארצו תתחיל להזין דלק גרעיני לכור האירני בבושהר החל מ-21 באוגוסט. הדובר ציין, כי אספקת הדלק תהווה צעד חשוב לקראת פעילותו המלאה של הכור הגרעיני הראשון של אירן. עם זאת הוא הוסיף כי הכור עדיין לא ייחשב כמבצעי החל מהתאריך האמור. עם זאת, ברוסיה מבקשים להבהיר כי "הכור בבושהר אינו מאיים על המשך מניעת הפצת נשק גרעיני בשום דרך. אף אחד לא מודאג מבושהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully