וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקוורטט מתעקשים: עובדים על ההזמנה למו"מ

מחלקת המדינה של ארה"ב טוענת כי הקוורטט עדיין שוקד על ניסוח ההצהרה שצפויה להוות בסיס למו"מ בין ישראל והרשות. אך לאור העיכוב בפרסום המסמך, הפעם קראולי נמנע מלנקוב בתאריך מדויק

ארצות הברית מתעקשת: מאמצי הקוורטט הבינלאומי למזרח התיכון לניסוח הצהרה שתשמש כבסיס למו"מ הישיר בין ישראל והפלסטינים לא עלו על שרטון. דובר מחלקת המדינה האמריקאית פיליפ קראולי אמר אמש (רביעי) כי "לא נוצר כל מחסום" בגיבוש המסמך. דבריו של קראולי הגיעו על רקע העיכוב בפרסום ההצהרה, אשר אמורה היתה לצאת כבר בתחילת השבוע. לדברי קראולי, "כרגע קשה לומר מה יהיה תוכנה של ההצהרה. נפרסם אותה אם היא תוכל לסייע לצדדים".

קראולי הדגיש כי הקוורטט – המורכב מארה"ב, האו"ם, האיחוד האירופי ורוסיה – עדיין מתכוון לפרסם את ההצהרה, ואולם לא התחייב בנוגע לתאריך הדבר יתרחש. קראולי אמר עם זאת, כי בקוורטט מאמינים שמועד הפרסום הולך ומתקרב. "אנו מאמינים שאנו קרובים לכך", אמר, אך הוסיף כי "אינני יכול להגיד שהיום אנו קרובים לפרסום המסמך יותר מאשר אתמול. ואולם אנו מקווים מאוד שאנו בדרך הנכונה". קראולי הוסיף כי הקוורטט "עדיין עובד על ניסוח הפרטים", שיקבעו בדיוק מה תהיה משמעות ההצהרה".

הצהרת הקוורטט הבינלאומי תהווה מסמך אשר ישמש כבסיס לפתיחת המו"מ הישיר בין ישראל והפלסטינים. קתרין אשטון, שרת החוץ של האיחוד האירופי, כתבה בסוף השבוע לעמיתיה באיחוד כי ההצהרה תפורסם כבר בתחילת השבוע הנוכחי, אך פרסום ההצרה הלך והתעכב לאור סירובה של ישראל לפתוח במו"מ תחת תנאים מקדימים. שרי השביעייה הודיעו בתחילת השבוע כי בכוונתם להתעלם מהצהרת הקוורטט ולהמתין לזימון אמריקאי לפתוח בשיחות בוושינגטון או בקהיר. השרים הגדירו את ההצהרה כ"עלה תאנה" של הפלסטינים לדחות את המהלך.

מנגד, בכיר פלסטיני אמר במהלך סוף השבוע לעיתון "א-שרק אל- אווסט" כי כבר התקבלה החלטה לפתוח במגעים הישירים וכי מדובר רק בשאלה של זמן. במסגרת ההכרזה מצפים הפלסטינים כי הקוורטט יחזור על קריאתו לישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, ובכלל זה בירושלים, ולהגיע תוך שנתיים להסכם שלום כולל שיוביל להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully