וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מובילה באיתור מועמדים לתרומת איברים"

אריאל נוי

12.8.2010 / 13:20

לפי דו"ח של ארגון בינלאומי המפקח על תרומת איברים, ישראל נמצאת במקום הראשון באיתור מועמדים לתרומה. יועץ המרכז הלאומי להשתלות: "האיתור הוא החלק החשוב בתהליך"

מנתונים שפורסמו היום (חמישי) על ידי ארגון "Donor Action", המפעיל תוכנית בינלאומית להבטחת איכות תהליכי תרומות איברים, עולה כי ישראל היא המדינה בעלת השיעור הגבוה ביותר של איתור מועמדים לתרומת איברים. לפי הנוהל הקיים בבתי החולים, על אנשי הצוותים הרפואיים והסיעודיים לדווח על כל מקרה של מוות מוחי שעשוי להוביל לתרומת איברים. שיעור ההחמצות השנתי בישראל (כלומר, אנשים שהיו במצב של מוות מוחי ומתו מבלי שיתרמו את איבריהם), עומד על חמישה מועמדים בשנה, בהשוואה לכ-600 איתורים בשנה.

ד"ר יונתן כהן, סגן מנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית חולים בילינסון בפתח תקווה, והיועץ הרפואי של המרכז הלאומי להשתלות, אמר לוואלה! חדשות, כי "האיתור הוא החלק החשוב בתהליך. בארץ שיעור התורמים נמוך מאוד, וככל שאנחנו מאתרים יותר - יש לנו סיכוי ליותר תורמים".

הדו"ח של ארגון "Donor Action" התמקד בשש מדינות: בלגיה, פינלנד, איטליה, צרפת פולין וישראל. "בבלגיה יש הכי הרבה תורמים. מתוך שש המדינות, שיעור האיתור בישראל הוא הגבוה ביותר, שזה אומר שכמעט ולא פספסנו תורמים פוטנציאליים", מסביר ד"ר כהן.

עוד עולה מהדו"ח, כי הצוותים בבתי החולים, יחד עם הרופאים 'נאמני ההשתלות' ומתאמות ההשתלה מצליחים לבצע שימור איברים ברמה גבוהה, ולנצל בצורה מיטבית את מספר האיברים שניתן להשתיל מכל תורם. משרד הבריאות והמרכז הלאומי להשתלות החלו בשנת 2002 בהפעלת תוכנית בינלאומית בישראל, ומאז בכל שנה הם משפרים את התוצאות. בישיבות הוועד האירופאי בנושאי ההשתלות, צוינו לשבח המדינות בהן מתבצעת בקרה חיצונית, כמו זו הנעשית בישראל, על ידי משרד הבריאות והמרכז הלאומי להשתלות.

"המודעות של הציבור והצוותים הרפואיים עלתה בשנים האחרונות כך שאם ברגעי האמת אנחנו מגלים למשל תורם עתידי עם נזק מוחי משמעותי, מתאמת השתלות מייד נכנסת לתמונה" , מסכם ד"ר כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully