וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים פרלמן התלונן: "חוקרי השב"כ עינו אותי"

10.8.2010 / 18:20

החשוד בסדרת מעשי רצח של פלסטינים, הגיש תלונה בפרקליטות המדינה ובמח"ש כנגד חוקרי השב"כ. לפי התלונה החוקרים נהגו לחבוט בגבו ולא לאפשר לו למתוח את אבריו

חיים פרלמן, החשוד בסדרת מעשי רצח של פלסטינים בשנות ה-90', הגיש הערב (שלישי) תלונה בפרקליטות המדינה ובמחלקה לחקירות שוטרים כנגד חוקרי השב"כ, בטענה כי עונה במהלך חקירותיו. פרקליטו, עורך הדין עדי קידר, דרש בכתב התלונה, בשמו של פרלמן, להשעות באופן מיידי את צוות החוקרים עד לבירור פרטי החקירה.

במכתב התלונה שהועבר גם לוועד נגד עינויים, היועץ המשפטי לממשלה ולשר לביטחון פנים, מתאר עו"ד קידר את תלונותיו של פרלמן כנגד חוקריו. לטענתו, הוא נחקר משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הבוקר שלמחרת, כל זאת בזמן שידיו אזוקות מאחורי גבו.

בנוסף, פרלמן טוען כי חוקריו צעקו באוזניו שהוא רוצח, בזמן שבאוזן השנייה צעק לו חוקר אחר את המילים "אני נשבר, אני מודה". בהמשך, נהגו החוקרים, לפי התלונה, לחבוט בגבו ולא לאפשר לו למתוח את אבריו. בנוסף, טוען פרלמן, הרבו החוקרים להקריא לו קטעים מתוך יומנו האישי, תוך שהם מנבלים את פיהם, ואומרים לו כי אשתו עומדת לעזוב אותו ושהיא עוסקת בזנות.

לתלונה מצורפים דבריו של פרלמן, מתוך דיון בבית המשפט המחוזי שם תיאר בפני השופט אירוע בו משכו אותו לכאורה חוקריו באזיקים בצורה אגרסיבית, וטענו בפניו כי הוא הומו וכי הוא עומד מאחורי הרצח בבר נוער. "מדינה מתוקנת לא יכולה להרשות לעצמה כי תחת כבודם הפרטי והקרירה של חוקרי השב"כ יתירו כל פעולה בכדי להביא לפענוח מעשים ולו החמורים ביותר", כתב עורך הדין קידר בתלונה, כשהוא דורש לפעול באופן מיידי לחקירת כל המעורבים בפרשה.

בית המשפט מתח אתמול ביקורת על התנהלות הרשויות בעניינו של פרלמן. "אין ראיות משמעותיות ורציניות שיש בהן כדי להביא להרשעתו של החשוד בעבירות המוזכרות בבקשת המעצר", אמר שופט בית משפט השלום בפתח תקוה, נחום שטרנליכט, במהלך דיון בהארכת מעצרו של פרלמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully