וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הירי: ארה"ב הקפיאה הסיוע לצבא לבנון

ארה"ב הקפיאה סיוע בהיקף של 100 מיליון דולר לצבא לבנון בעקבות תקרית הירי עם ישראל. "התקרית הייתה טראגית וניתן היה להימנע ממנה", אמרה יו"ר ועדת המשנה לסיוע חוץ

מחוקקים בבית הנבחרים האמריקאי הודיעו הלילה (שלישי) כי הקפיאו את המימון לצבא לבנון, זאת בעקבות תקרית הירי בין ישראל ולבנון בשבוע שעבר בה נהרגו סגן-אלוף במילואים דב הררי וארבעה חיילים נוספים מצבא לבנון.

"התקרית הזאת הייתה טראגית והיה ניתן להימנע ממנה. סיוע אמריקאי אמור להגביר את הביטחון שלנו ושל בנות בריתנו. בשלושה באוגוסט הקפאתי את הסיוע לשנת 2010 ללבנון על רקע התקרית השערורייתית הזו", כך אמרה ראש ועדת המשנה לסיוע חוץ ניטה לואי.

המחוקקים הקפיאו סיוע בשווי של 100 מיליון דולרים שאושרו אך טרם נעשה בהם שימוש בפועל על ידי לבנון. בכיר בבית הנבחרים, הרפובליקני אריק קנטור, אמר כי יש לעצור גם סיוע עתידי לצבא לבנון, זאת לאחר שיתבררו תוצאות חקירת התקרית.

דובר מחלקת המדינה האמריקאית פי.ג'יי קראולי אמר כי תכנית הסיוע האמריקאית לצבא לבנון "היא לטובת שתי המדינות למען יציבות אזורית כוללת". עד כה סיפקה ארה"ב סיוע בהיקף של 720 מיליון דולרים לצבא לבנון מאז שנת 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully