וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט נגד השב"כ: "אין די ראיות נגד פרלמן"

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר

9.8.2010 / 16:33

שופט בית המשפט השלום בפ"ת נחום שטרנליכט האריך ביומיים את מעצרו של חיים פרלמן, החשוד ברצח ערבים, אך יחד עם זאת מתח ביקורת על התנהלות כוחות הביטחון בנושא. "לא מצאתי התקדמות ממשית בחקירה המבססת ואוספת ראיות חדשות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

לאחר שהוחזק במעצר במשך עשרים ושמונה ימים, כשבחלק ניכר מזמן זה לא התאפשר לו להיפגש עם עורך דינו, מתח היום (שני) בית המשפט ביקורת על התנהלות הרשויות בעניינו של "המחבל היהודי" חיים פרלמן. "אין ראיות משמעותיות ורציניות שיש בהן כדי להביא להרשעתו של החשוד בעבירות המוזכרות בבקשת המעצר", כך אמר שופט בית משפט השלום בפתח תקוה, נחום שטרנליכט, במהלך דיון בהארכת מעצרו של פרלמן.

השופט נזף בשב"כ על כך שפעולות שהחוקרים ביקשו לבצע לא בוצעו עד כה, אולם הוסיף שבשל החשדות החמורים יש מקום להאריך ביומיים נוספים את מעצרו כדי לאפשר לחוקרים להשלים את החקירה. "תמוה מדוע טרם בוצעו פעולות חקירה חדשות עד כה, כאשר החשוד עצור לאורך זמן. יש לעשות כל מאמץ על מנת לעשות פעולות חקירה מהר ככל שהדבר ניתן", אמר שטרנליכט. השופט דחה את בקשתה של המשטרה להאריך את מעצרו של פרלמן בשמונה ימים. הוא ציין שפרלמן נמצא במעצר כבר תקופה ארוכה ואמר כי "לא מצאתי התקדמות ממשית בחקירה המבססת ואוספת ראיות חדשות בכל הנוגע. רוב הראיות מצויות בידי המשטרה מתחילת החקירה".

עורך הדין עדי קידר, המייצג את פרלמן מטעם עמותת חננו אמר כי "היום יצא המרצע מהשק. כל מה שטענו למן היום הראשון התברר כנכון. ואכן בית המשפט סבר כמונו כי 'אין ראיות משמעותיות ורציניות בכדי להביא להרשעתו של החשוד'". קידר אמר כי "יש לשחרר את פרלמן באופן מיידי".

מוקדם יותר היום אמרו מקורבי פרלמן כי החקירה תקועה והגיע הזמן לשחרר אותו, ועל בית המשפט להפסיק לתת קרדיט בלתי מוגבל לשב"כ. מדובר בפעם החמישית שמעצרו הוארך מאז מעצרו הראשון. בדיון הקודם בהארכת מעצרו, קבעו השופטים כי פרלמן ככל הנראה ממשיך שלא לשתף פעולה עם חוקריו, וכי התנהגותו מונעת את התקדמות החקירה. לדבריהם, "התנהגותו אינה מסייעת בבירור האמת". יחד עם זאת, המעצר הוארך אז בשישה ימים בניגוד לבקשת המשטרה, שדרשה כי מעצרו של פרלמן יוארך בשמונה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully