וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמרת צה"ל תיפגש לראשונה מאז פרסום המסמך

במסגרת הישיבה השבועית של פורום מטכ"ל, יפגשו היום המועמדים השונים לרמטכ"לות לראשונה מאז פרסום המסמך בו מייעץ לכאורה אייל ארד לאלוף גלנט במועמדותו לתפקיד

לראשונה מאז פורסם המסמך שנועד לקדם, לכאורה, את מועמדותו של האלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל ונשא את לוגו חברתו של יועץ התקשורת אייל ארד. ייפגשו היום (שני) ראשי צמרת צה"ל וביניהם גם המועמדים השונים לרמטכ"לות, במסגרת הישיבה השבועית של פורום מטכ"ל. בין היתר ידונו בפורום בענייני מנויים שונים בצה"ל. אולם יש להניח כי ברקע ירחף בכל העת עניין המרוץ לרמטכ"לות.

בתוך כך, תפתח היום חקירת המשטרה בנושא ויכול להיות שכבר היום יגיעו החוקרים למשרדיו של יועץ התקשורת אייל ארד. על פי הערכות, ייקרא גלנט בימים הקרובים למסור עדות בפרשה.

האלוף יואב גלנט התייחס אתמול למסמך המדובר ובמכתב שכתב לרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי ולפרקליט הצבאי הראשי, האלוף אביחי מנדלבליט ציין גלנט: "אין לי ולא היה לי כל קשר עם משרדו של אייל ארד. לא פניתי אליו לייעוץ ולא שכרתי את שרותיו. לא שיפעל עבורי בדרך כלשהי או בנושא כלשהו. מדובר בפרסום שקרי וזדוני, זאת עלילה מרושעת". המכתב פורסם בערוץ 1.

המשטרה תחקור במתכונת של חקירה פלילית ממוקדת את התלונה שהגיש ארד בנוגע לזיוף המסמך. ההחלט העל החקירה התקבלה בפגישה שקיים היועץ משפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, עם פרקליט המדינה משה לדור, ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה ניצב יואב סנגלוביץ' ובכירים נוספים.

בשל רגישות הנושא, היועץ ביקש שהחקירה תתבצע במהירות האפשרית. בעקבות ההחלטה הורה ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ לראש יחידת להב 433 , ניצב דוד מנצור לפתוח בחקירה פלילית, שתבוצע על ידי מפלג פשיעה בינלאומית ביחידה הארצית לחקירות בינלאומיות.

בתוך כך, היועץ הבהיר לשר הביטחון, אהוד ברק, כי אין מניעה משפטית בהמשך קיום התייעצויות וראיונות לקראת מינוי הרמטכ"ל הבא, אולם נוכח הנסיבות ועל רקע השלכות אפשריות של בירור התלונה, לא ניתן יהיה בשלב זה להחליט על בחירת הרמטכ"ל עד למיצוי בירור התלונה.

גורם ביטחוני בכיר אמר לאחר פרסום ההחלטה כי "יש לברך על החקירה, אבל במסגרתה יש לחקור את כל צמרת מערכת הביטחון. למישהו כאן היה אינטרס מובהק, וצריך לברר מהו". הגורם הוסיף כי "בפרסום המסמך יש מרוויחים גדולים ויש מפסידים גדולים ועל המשטרה לחקור את כל הפרשה מיסודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully