וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי בוועדת האו"ם לבדיקת המשט: יוסף צ'חנובר

מנכ"ל משרד החוץ לשעבר ומי שעמד בראש הוועדה לבדיקת הכישלון במבצע החיסול של חאלד משעל יהיה הנציג הישראלי בוועדת החקירה של האו"ם לאירועי המשט. כשבדק את נתניהו ב-1997, הסיר ממנו אחריות לכישלון

נציג ישראל בוועדת החקירה של האו"ם לאירועי המשט הטורקי לעזה יהיה מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, יוסף צ'חנובר. מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, מינה כנציג הטורקי בוועדה את אוזדם סנברק, דיפלומט טורקי וותיק, שמילא בעברו תפקידים במשרד החוץ הטורקי ובאו"ם.

צ'חנובר כיהן בעבר כיועץ המשפטי במשרד החקלאות, ולאחר מכן כיועץ משפטי למערכת הביטחון. בשנים 1974-1978 היה ראש משלחת משרד הביטחון לקנדה וניו יורק.

בשנת 1997 מונה צ'חנובר לעמוד בראש הוועדה לבדיקת פרשת ניסיון החיסול הכושל בירדן של ראש הלשכה המדינית של חמאס כיום, חאלד משעל. כזכור, הפרשה אירעה כאשר בנימין נתניהו היה ראש הממשלה, בדומה לפרשת המשט הטורקי. אז, קבעה הוועדה בראשותו של צ'חנובר כי לנתניהו לא הייתה אחריות לכישלון המבצע.

צ'חנובר הינו אחד ממייסדיה של "קרן אלי ויזל למען האנושות" וכן אחיו הבכור של חתן פרס נובל לכימיה פרופ’ אהרון צ’חנובר.

בתחילת השבוע הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו למזכ"ל האו"ם באן קי-מון על החלטת פורום השביעייה לפיה ישראל תשתתף בצוות בדיקה בינלאומי בחסות באן. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי החלטת השביעייה הגיעה בעקבות מגעים מדיניים שהתקיימו בשבועות האחרונים "במטרה להבטיח שמדובר בפאנל ובכתב מנדט מאוזנים והוגנים". לפי ההחלטה, צוות הבדיקה יקבל דו"חות מוועדת טירקל. נתניהו אמר כי "לישראל אין מה להסתיר. ההפך הוא הנכון. האינטרס הלאומי של מדינת ישראל הוא להבטיח שהאמת העובדתית, על כלל אירועי המשט, תצא לאור בעולם כולו, וזה בדיוק העיקרון שאנחנו מקדמים".

זמן קצר לאחר שיחתו עם נתניהו, הודיע באן על הקמת צוות בדיקה בראשות ראש ממשלת ניו זילנד לשעבר ג'פרי פאלמר ונשיא קולומביה היוצא אלוורו אוריבה. נציג מטורקיה והנציג הישראלי, שייצג לראשונה את המדינה בוועדה של האו"ם שעניינה חקירת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully