וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה: "ההסכמה לבדיקת המשט - התקפלות"

2.8.2010 / 18:38

חברי הכנסת של קדימה תקפו בחריפות את החלטת רה"מ ושרי השביעייה, לשתף פעולה עם צוות בדיקה בינ"ל שיחקור את אירועי המשט. "ישראל משלמת את המחיר על הדשדוש בהפעלת ועדת טירקל"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

סיעת קדימה תקפה הערב (שני) את החלטת שרי השביעייה, לפיה ישראל תשתף פעולה עם חקירת האו"ם לאירועי המשט שעשה דרכו לעזה. "ממשלת נתניהו דירדרה את ישראל למצב מדיני מהחמורים בתולדותיה והיא ממשיכה לשבור שיאים שליליים של דחיקת ישראל לפינה", נמסר בהודעת הסיעה. "נתניהו מנסה להיכנס לבור שחכם לא היה נכנס אליו. ממשלת נתניהו מדברת חזק ומחלישה את ישראל וריבונותה.

גם הח"כים מקדימה תקפו: ח"כ יוחנן פלסנר החבר בוועדת החוץ והביטחון אמר כי "מדינת ישראל משלמת כעת את המחיר על הדשדוש והתמהמהות במינוי ובהפעלת ועדת טירקל". פלסנר הוסיף כי "במקום להקים מיד ועדת חקירה ישראלית חזקה ואמינה שתצויד בסמכויות הנדרשות, ראש הממשלה נתניהו, בחולשתו, התלבט והתחבט וכעת אנו נאלצים לעמוד בפני חקירה בינלאומית שמידת האובייקטיביות שלה מוטלת בספק".

גם ח"כ נחמן שי התייחס להחלטה ואמר כי "ממשלת הגומי התקפלה שוב. מה שניתן היה להשיג ביוזמה ישראלית בוועדת בדיקה פנימית אחת, לפני שבועות אחדים, הפך למפלצת בת חמש רגליים. ועדת איילנד, מבקר המדינה, ועדת טירקל ועדת חקירה של המועצה לזכויות האדם ועתה ועדת חקירה של האו"ם. כך גם אכלנו את הדג המסריח וגם מגרשים אותנו מן העיר".

גם ח"כ שלמה מולה תקף את הממשלה ואמר כי "זו חלמאות ביטחונית ומדינית לשמה. ממשלת ישראל לא עומדת בלחץ הבינלאומי, מתקפלת פעם אחר פעם והנפגעים העיקריים הם חיילי צה"ל שנאלצים להיחקר על ידי גורמים שונים, שלא אמורים כלל להתערב. אילו הממשלה היתה מקימה ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט מלכתחילה, עוגמת הנפש היתה נחסכת מאזרחי ישראל וחייליה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "צר לנו שגורמים באופוזיציה מוציאים לתקשורת הודעות בלתי אחראיות במקום לבצע בדיקה עובדתית פשוטה. אילו היו טורחים לבדוק, היו מגלים שחיילי ומפקדי צה"ל לא ייחקרו על ידי האו"ם בנוגע למשט ולא בשום נושא אחר. מן הראוי ששיקולים אינטרסנטיים מפלגתיים לא ישתרבבו לנושא בעל חשיבות לאומית למדינת ישראל".

מוקדם יותר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתייחסו להחלטת השביעייה כי "לישראל אין מה להסתיר, ההפך הוא הנכון. האינטרס הלאומי של מדינת ישראל הוא להבטיח שהאמת העובדתית, על כלל אירועי המשט, תצא לאור בעולם כולו, וזה בדיוק העיקרון שאנחנו מקדמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully