וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו"מ ישיר? ההחלטה בידיים של הליגה הערבית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.7.2010 / 9:11

שרי החוץ של הליגה הערבית יתכנסו בקהיר על מנת לדון בשיחות הקרבה בין ישראל לפלסטינים ובאפשרות להתקדם למו"מ ישיר. סגן מזכ"ל הליגה: "לא נראה שהושגה התקדמות שתוביל לשיחות ישירות"

שרי החוץ של הליגה הערבית יתכנסו היום (חמישי) בקהיר כדי לדון בהמשך המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים ובאפשרות שהמגעים בין הצדדים יהפכו לישירים. המשלחת הפלסטינית לכינוס, בראשות יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, צפויה להגיש דיווח לשרי החוץ הערבים בעניין התנהלות שיחות הקרבה עם ישראל. הליגה הערבית צפויה לאמץ את עמדתה של הרשות הפלסטינית לפיה אין לעבור לשיחות ישירות לפני שתושג התקדמות בשיחות הקרבה ולפני שישראל תפסיק את הבנייה בהתנחלויות.

גורם דיפלומטי מצרי מסר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי הישיבה הזו חשובה מבחינת התמיכה הפוליטית שהיא צפויה להעניק לנושאים והנותנים הפלסטינים, "בעיקר לנוכח ההקצנה של ממשלת ישראל והמשך הבנייה בהתנחלויות, ולקראת סיום ארבעת החודשים שהוקצבו לשיחות הקרבה ולניסיונות התיווך של השליח ג'ורג' מיטשל שלא הצליחו להביא להפסקת הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים".

סגנו של מזכ"ל הליגה הערבית, אחמד בן חלי, אמר אתמול כי שרי החוץ מעוניינים לשמוע מה יש לאבו מאזן לומר בעניין שיחות הקרבה. "הישיבה תהווה הזדמנות לבחון את המצב ואת הצעדים שאפשר לנקוט בהם על מנת לסייע לנושאים והנותנים הפלסטינים". לדבריו, כל הסימנים מצביעים על כך שלא הושגה שום התקדמות במגעים כך שיובילו להישגים בשיחות הישירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully