וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ארי: "רה"מ מקים מדינת אויב בלב המדינה"

4.7.2010 / 13:11

מפגינים מהימין התאספו ליד משכן הכנסת והשמיעו ברמקולים את הצהרות נתניהו להפסקת הקפאת הבנייה. הצעת חוק מבקשת לקבוע שהמשך הקפאת הבנייה יהיה רק באישור הכנסת

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

הלחץ מבית על ראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת מועד סיום ההקפאה בחודש ספטמבר נמשך. על פי הצעת חוק שתוגש היום (ראשון) לאישורה של ועדת השרים לענייני חקיקה, הקפאת בנייה תוכל להיעשות רק לאחר אישור מהכנסת. את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת כרמל שאמה (ליכוד) ואורי אריאל (האיחוד הלאומי), כשלסיועם התגייס גם יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין, שפעל לקבלת פטור מחובת הנחת ההצעה על שולחן הכנסת.

לדברי ח"כ שאמה, "מטרת הצעה זו היא לדאוג שהקפאת הבנייה לא תתארך לתקופה נוספת. אני מעריך שלפני חודש ספטמבר (תום תקופת ההקפאה) יגברו הלחצים על ראש הממשלה ולכן עלינו ליצור בלם חוקתי שלא יאפשר הקפאת בנייה נוספת".

הלחץ מצד הארגוניים הימניים גם הוא הולך וגובר. המטה המשותף של ארגונים ימניים העמיד הבוקר מול משרד ראש הממשלה מנוף בגובה של 20 מטרים ועליו מתנוסס שלט ובו הכיתוב, "הפעם מתעוררים בזמן, ביבי רומס את ההתיישבות, אם גם בנסיעה הנוכחית נתניהו שוב ייכנע לאובמה, מפעל ההתיישבות יקפא למוות". הפעילים השמיעו באמצעות רמקולים החל מהשעה 10:00 בזמן ישיבת הממשלה את ההצהרות של ראש הממשלה שההקפאה לא תימשך.

"נתניהו הרדים אותנו במשך שמונה חודשים, הוא הולך ומוביל לקראת הקמת מדינת אויב בלבה של מדינת ישראל", אמר ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) מחוץ למשרד ראש הממשלה. "אני רוצה לראות כאן את אנשי רעננה, את אנשי ראשון לציון, את אנשי לוד, שהטילים יהיו במרחק ארבעה עד 15 קילומטר מהם. ושלא יגידו שלא הזהרנו אותם. קריאת אזהרה לתושבי המרכז שיהפכו יעד לטרור".

ביום חמישי שעבר אישר מרכז הליכוד פה אחד את הצעת ההחלטה לפיה "מרכז הליכוד מחזק ומגבה את המתיישבים ביהודה ושומרון. מרכז הליכוד בעד המשך הבנייה והפיתוח בכל חלקי ארץ ישראל לרבות הנגב והגליל, ירושלים רבתי ויהודה ושומרון. מרכז הליכוד קורא לכל נציגיו בכל המוסדות הנבחרים לפעול ברוח החלטה זו ולקדם את פיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון".

עדכון ראשון - 9:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully