וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט במסר לרה"מ: "עשרות האלפים אינם טועים"

אריאל נוי, כתב וואלה! בצעדת שליט

2.7.2010 / 13:02

הצועדים למען שחרור שליט הגיעו לנתניה, שם ישתתפו בעצרת למען החייל החטוף. בערב צפויה משפחת שליט לערוך קבלת שבת מול ביתו של ראש הממשלה בקיסריה. גם בר רפאלי ונינט טייב יצטרפו

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

על רקע המחלוקת והדיאלוג התקשורתי המתנהל בינם לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, יצאה משפחת שליט הבוקר (שישי) ממכללת רופין בשרון בהמשך הצעדה לשחרור בנה גלעד. כמדי יום, יצאו נעם ואביבה שליט בראש הצועדים מצומת מעברות על הכביש הישן (כביש 4).

אלפי הצועדים בצעדת שליט הגיעו (שישי) לנתניה. הם לקחו חלק בעצרת שנערכה בכיכר העמצאות בעיר. במהלך העצרת אמר אביו של גלעד שליט, נעם, כי "יש מי שטוען שאנחנו טועים בדרך הפעולה בה החלטנו לנקוט. אנחנו אולי טועים, אבל עשרות אלפי אנשים אינם טועים".

לקראת השעה 15:00, תחל הצעדה על כביש 2 לכיוון שפיים. בשפיים ילונו משתתפי הצעדה גם בליל שישי, שכן בשבת לא תתקיים צעידה. אם ראש הממשלה חשב שבנאומו מאתמול ענה למשפחת שליט, הרי שהיום בערב תקיים המשפחה טקס קבלת שבת מול ביתו של נתניהו בקיסריה.

עד כה הצטרפו הבוקר למצעד כ-20,000 בני אדם. היום צפויות הדוגמנית בר רפאלי והזמרת נינט טייב להצטרף גם הן לצעדה.
ניצב משנה ישראל ג'יבלי, מפקד משטרת התנועה הארצית, מסר לוואלה! חדשות, כי הצועדים במצעד הגיעו הבוקר (שישי) לבית יצחק, יוצאים מכביש 4 הישן ופונים לכיוון נתניה. לדבריו, הצעדה מתנהלת בסדר מופתי.

יו"ר מטה המאבק למען שחרור גלעד שליט ושכן המשפחה במצפה הילה, שמשון ליבמן, מסר הבוקר (שישי) לוואלה! חדשות, כי "היום בצעדה אנו עוסקים בשאלה המהותית לא כמה מחבלים ישוחררו, אלא האם נגזר דין מוות על גלעד שליט. מדבריו של ראש הממשלה נתניהו עולה כי הפקרה היא ערך מוביל בחברה הישראלית, בניגוד למה שהיה עד ימינו, שלא משאירים חייל מאחור. ביבי כנראה לא מעכל את מה שהציבור אומר לו, לכן היום יש להערכתי היום יש להערכתי כ-20 אלף צועדים, שמוחים ורוצים להחזיר את הערכים העלונים של החברה הישראלית. אני מאמין שהוא יכול עוד להגיע להחלטות הנכונות".

נאום נתניהו עורר זעם

בנאום שנשא בלשכתו בירושלים, אמר אמש ראש הממשלה כי "עם ישראל מאוחד ברצונו לראות את גלעד שליט חוזר בריא ושלם למשפחתו, לביתו, לארצו". עם זאת, נתניהו תיאר בפרוטרוט את ההשלכות ומחיר הדמים של עסקאות קודמות והדגיש כי לנגד עיניו צריך לעמוד ביטחונם של כלל אזרחי ישראל. "ישראל מוכנה לשלם מחיר כבד תמורת שליט, אבל היא איננה יכולה לומר 'בכל מחיר'", אמר.

נאומו של ראש הממשלה זכה לקיתונות של ביקורת במערכת הפוליטית ומפי משפחת שליט עצמה. נעם שליט אמר לאחר הנאום כי נתניהו מצייר תסריטי אימה מלפני 25 שנים. "אנחנו מצרים על כך שאחרי ארבע שנים, כל מה שיש לנתניהו להגיד זה דברים שראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אמר בעבר, אבל באף אחד מאותם דברים לא כלול בהם שחרורו של גלעד מידי חמאס", אמר שליט.

לגבי הצעדה שעושה דרכה לעבר מעונו של ראש הממשלה בירושלים, אמר נעם שליט כי "עשרות אלפי אזרחים שצועדים איתנו לירושלים, ממשיכים להצטרף אלינו בדרך המתישה וזאת למרות שהם יודעים את המחיר באשר לשחרורו, אבל גם יודעים את מחיר הפקרתו של גלעד. אני פונה לראש הממשלה בנימין נתניהו: קבל מהם את הכוח להכריע לפני שיהיה מאוחר מדי".

עדכון ראשון: 4:58

מפת הצעדה. אסור להשתמש
מפת הצעדה/אסור להשתמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully