וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר רפאלי: בעד הגבלת משקל, נגד חוק הפוטושופ

בראיון לוואלה! אופנה אמרה הדוגמנית, שמצילה את ישראל מבידוד בינלאומי, שהיא תומכת במשקל מינימום לדוגמניות, אבל מתנגדת ל"חוק הפוטושופ". "לא מרעיבה את עצמי כי אני יודעת שהפוטושופ יסדר"

דוגמנית-העל בר רפאלי דיברה אמש (ראשון) עם וואלה! אופנה בעניין שני חוקים העומדים על הפרק בישראל במטרה למנוע הפרעות אכילה בקרב דוגמניות ונערות צעירות – חוק הפוטושופ וחוק משקל מינימום לדוגמניות.

רפאלי אמרה, כי "חוק שקובע שדוגמנית צריכה להיות מעל משקל מסוים – אני חושבת שזה סבבה. אני חושבת שזה נחמד, אני חושבת שזה ימנע מבנות להרעיב את עצמן ובאמת יעזור. החוק של הפוטושופ - אני לא כל כך סגורה עליו, כי להפך: אם אסור לעשות פוטושופ אז בנות ירצו להיות מאוד-מאוד רזות. אני יודעת שאני יכולה להיות בריאה, ואני יכולה לאכול, ואם הג'ינס טיפה לוחץ אז בפוטושופ בשנייה מסדרים את זה, ולכן אני לא מרעיבה את עצמי".

קנס של עד 900 אלף ש"ח

לפני שבועיים אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק "תת משקל בתעשיית הדוגמנות", המכונה גם "חוק הפוטושופ" שהגישו ח"כ ד"ר רחל אדטו (קדימה) וח"כ דני דנון (ליכוד).

החוק, שיעבור לאישור הכנסת, אוסר על שימוש בתוכנות מחשב לצורך הצרת היקפים של דמותן של דוגמניות בכל פעילות מסחרית, ובכלל זה פרסום תמונות בירחונים, עיתונים יומיים ומודעות פרסומת בשלטי חוצות. בנוסף ייאסר על סוכנויות הדוגמנות להעסיק דוגמניות המצויות במצב גופני של תת משקל.

עוד קובע החוק, כי ייאסר על חברות מסחריות להציג בתשדירי פרסומות דוגמנים ודוגמניות במצב של תת-משקל. הקנס בגין עבירה על החוק יוכל להגיע עד לסכום של 900 אלף שקלים. החוק מוטל גם על סוכנויות הדוגמניות, ואוסר עליהן להעסיק דוגמנים ודוגמניות במצב של תת-משקל. לפיכך, הדוגמנים יידרשו להביא אישור מהרופא על הימצאותם במשקל תקין - תנאי דומה לזה הנהוג בחדרי הכושר. משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה יהיה אחראי על אכיפת החוק, כאשר מדי פעם פקח מטעמו יגיע לסוכנויות ויוודא שהן עומדות בו.

לאחר אישור החוקים בוועדה אמר ח"כ דני דנון בתגובה, כי "המלחמה בהפרעות האכילה בקרב ילדים ונוער הינה מאבק לאומי, ואני שמח לראות שהשרים הצטרפו למאבק חשוב זה. הפרעת האכילה אינה רק הפרעה נפשית שהורסת את איכות החיים, אלא סכנת חיים ממשית. תמיכת הוועדה היום נועדה למנוע את המשך נפילתם של עוד אלפי נערים ונערות במסרים ההרסניים של תעשיות הדוגמנות והפרסום".

עדכון ראשון: 21:39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully