וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוה"ד של מח'ול: "זכויותיו במאסר מופרות"

קובי מנדל

27.6.2010 / 17:17

עורך דינו של אמיר מח'ול, המואשם בריגול למען חיזבאללה, אמר כי "זכותו להיפגש בחשאיות עם עורכי דינו - מופרת". בתוך כך מסרה הפרקליטות כי חומרי החקירה בתיק הם "בהיקף עצום"

"מרגע פתיחת משפטו של מח'ול, מחזיקיו אינם מאפשרים לו לנהל שיחות פרטיות עם עורכי דינו, בניגוד לקבוע בחוק" – כך אמר היום (ראשון) עורך דינו של אמיר מח'ול, חסן ג'בארין. עו"ד ג'בארין אמר בדיון במשפטו של אמיר מח'ול בבית המשפט המחוזי בחיפה, כי "מאז הגשת כתב האישום ועד רגע זה, לא התקיימה זכותו של הנאשם להיוועץ עם עורכי דינו לפי החוק. עד כה התאפשר לנו לפגוש אותו במצבים שלא מבטיחים את היחידות והסודיות". מח'ול, בן 52 מחיפה, מואשם בעבירות של ריגול חמור ויצירת קשר עם סוכן חיזבאללה.

עו"ד ג'בארין אמר כי הניסיון האחרון היה ביום שישי בבית המעצר קישון. "הודעתי מראש על כוונתי לפגוש אותו לצורך הכנה לתיק. לא זו בלבד שהמפגש התקיים בחדר מבקרים שבו שילוט המבהיר שכל השיחות מוקלטות, אלא גם שהמפגש התקיים עם מחיצת זכוכית שמפרידה בינו לביני", ציין ג'בארין. אב בית הדין השופט יוסף אלרון הורה לתביעה לבדוק ב"דחיפות הראויה" את טענות באי כוחו של הנאשם לאי יכולתם לשוחח עימו באופן חופשי ולהכינו לצורך המשך הדיונים בעניינו. במקביל, עורך דינו של מח'ול מסר לביהמ"ש כי ייתכן שעו"ד אביגדור פלדמן יצטרף להגנה במשפט.

בתוך כך, נציגת פרקליטות מחוז חיפה עו"ד הדס שיינהרט אמרה כי חומרי החקירה במשפטו של אמיר מח'ול הם בהיקף עצום, וכוללים אלפים רבים של מסמכים. נציגת הפרקליטות הוסיפה כי בהתאם לצווי האזנות הסתר, הוקלטו בתיק כ-30,000 שיחות וכי מלאכת הסינון שלהן אורכת זמן רב.

"למעלה מ-30 אלף האזנות סתר"

לדבריה, "שקלנו את האפשרות להעביר את דיסק השיחות כפי שהוא, ללא סינון, לידי ההגנה ואולם משהובהר לנו שתהיה בכך פגיעה בפרטיותם של אחרים, החלטנו בכל זאת לעמוד על כך שהמשטרה תשלים את הסינון. אנו מקווים שבתקופה הקרובה ניתן יהיה להעביר להגנה דיסק שמע וגם תמלילים של השיחות הרלבנטיות לחומרי החקירה, שהן מצומצמות באופן משמעותי ביחס למספר השיחות שנקבתי". עוד היא ציינה כי היקף חומר החקירה בתיק זה הינו בעל היקף חריג וכולל אלפי מסמכים.

מח'ול, יו"ר איתג'אה, עמותת הגג של העמותות הערביות בישראל נאשם שנפגש במהלך שנת 2008 עם סוכן חיזבאללה בדנמרק והביע הסכמה לשמש כמקור מידע חשאי עבור הארגון השיעי. הוא נעצר בתחילת מאי על ידי השב"כ והמפלג הכלכלי-בטחוני ביחידה הארצית לחשיפת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433.

על פי הודאתו של מח'ול, הקשר עם ארגון חיזבאללה נוצר בסיועו של חסן ג'עג'ע, אזרח לבנוני המתגורר בירדן, עמו עמד בקשר זה מספר שנים. בשנת 2008, ולאחר שנודע לו כי ג'עג'ע קשור לחיזבאללה, הוא נענה בחיוב להצעתו של הלבנוני לפגוש בסוכן חיזבאללה באירופה, וכך החלה העברת המידע מצדו לחיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully