וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המהומות: אזרחי קירגיזסטן אישרו את החוקה

אחרי העימותים האתניים שגבו את חייהם של לפחות 270 בני אדם, בקירגיזסטן נערך היום משאל עם בו זכה השינוי החוקתי לרוב גדול, שצפוי להביא לכינונה של דמוקרטיה פרלמנטרית במדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ועדת הבחירות בקירגיזסטן הודיעה הערב (ראשון) כי 89.7% מבעלי זכות ההצבעה במדינה הצביעו בעד החוקה החדשה במשאל העם שנערך היום במדינה. הנתונים נאספו לאחר בדיקה חצי מהקולות בקלפיות. ראש הממשלה הזמנית במדינה, רוזה אוטונבייבה, הודיעה כי אזרחי המדינה אישרו במשאל העם שנערך היום את החוקה החדשה. "עלינו על דרך חדשה להקמת דמוקרטיה אמיתית", היא אמרה.

כשבועיים לאחר גל האלימות האתנית שפקד את דרום קירגיזסטן, תושבי המדינה הלכו היום לקלפיות להצביע במשאל עם שאמור להביא ליצירת הדמוקרטיה הפרלמנטרית הראשונה במרכז אסיה. בעימותים בין קירגיזים לבין המיעוט האוזבקי נהרגו לפחות 270 בני אדם.

האזרחים התבקשו להכריע על שינוי חוקתי שאמור, להעביר חלק מהסמכויות מהנשיא לראש הממשלה, ולסלול את הדרך לבחירות פרלמנטריות באוקטובר ולהכרה דיפלומטית בממשלה הזמנית בראשות רוזה אוטונבאייבה.

האו"ם, רוסיה, וארצות הברית, תמכו בקיום משאל העם כצעד ראשון לקראת השבת הדמוקרטיה במדינה. אולם מפלגות האופוזיציה במדינה ומספר ארגוני זכויות אדם מתחו ביקורת על קיום המשאל סמוך לעימותים, וחוששים מהתלקחות נוספת. לדברי הממשלה, הנשיא המודח קורמנבק בקייב עומד מאחורי האלימות על מנת למנוע את ההצבעה.

אוטונבאייבה עצמה הגיעה להצביע בעיר באוש, אחד ממוקדי העימותים. "העם רוצה להחלים אחרי הטראומה הכואבת שעברנו לאחרונה. העם בוטח בנו ונעשה כל שביכולתנו כדי לענות על התקווה של העם הנדיב והאדיר שלנו", אמרה אוטונבאייבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully